بازار خودروهای کراساوور در ایران طی سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و این دسته از خودروها به دلیل طراحی جذاب، امکانات مناسب و عملکرد اقتصادی، طرفداران زیادی پیدا کردهاند. در این میان، دو مدل وارداتی جدید، رقابتی تنگاتنگ را به نمایش گذاشتهاند. این دو خودرو با ویژگیهای متمایز در طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی، گزینههای جذابی برای خریداران محسوب میشوند.
مقایسه ظاهری این دو خودرو نشان میدهد که هر کدام دارای سبکی منحصر به فرد هستند. یکی از این خودروها، دارای زبان طراحی مشترک با محصولات دیگر برند است و ظاهر آن ترکیبی از طراحی کوپه و کراساوور است. این خودرو شباهت زیادی به مدلهای محبوب برند دارد و در طراحی خود از برخی جزئیات مدلهای دیگر نیز الهام گرفته است. چراغهای C شکل با تکنولوژی روشنایی در روز، سپر نقرهای اسپرت و رینگهای 17 اینچی دایموند کات از مهمترین ویژگیهای طراحی خارجی این خودرو هستند.
در مقابل، خودروی دیگر با طراحی کاملاً مدرن و متفاوت، وارد بازار شده است. این خودرو از جلوپنجره بزرگ و چراغهای روشنایی در روز با طراحی خط شکسته بهره میبرد که هویتی تازه و جذاب به ظاهر آن بخشیده است. نمای جانبی این خودرو با فرورفتگیها و زههای مشکی-کروم پایین درها، طراحی منحصر به فردی دارد.
در داخل کابین، هردو خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی برخوردار هستند. یکی از آنها دارای نمایشگر 9.3 اینچی عمودی در مرکز داشبورد، جلوهای مدرن به کابین بخشیده است. استفاده از کلیدهای فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه، راحتی بیشتری برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. کابین این خودرو با تودوزی چرم مشکی و قطعات پلاستیکی با کیفیت، حس لوکس بودن را القا میکند.
خودروی دیگر از نمایشگر 12.3 اینچی عریض به هم پیوسته بهره میبرد که تجربهای کاملاً مدرن و دیجیتال را ارائه میدهد. بیشتر کنترلهای این خودرو لمسی هستند و دکمههای فیزیکی تا حد امکان حذف شدهاند. فضای داخلی این خودرو با فاصله بین دو محور 2756 میلیمتر، راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم کرده است.
از نظر مشخصات فنی، یکی از خودروها با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی وارد ایران شده است. این موتور توان تولید 142 اسب بخار قدرت و 200 نیوتنمتر گشتاور را دارد و نیروی آن از طریق جعبه دنده CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که آن را به گزینهای اقتصادی تبدیل میکند.
خودروی دیگر احتمالاً با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ وارد ایران شده است. این موتور توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتنمتر گشتاور را دارد و از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه، نیروی خود را به چهار چرخ خودرو منتقل میکند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نسبت به خودروی دیگر بهینهتر است.
انتخاب بین این دو خودرو به نیازها و اولویتهای خریداران بستگی دارد. اگر به دنبال خودرویی با طراحی کوپه، امکانات کاربردی و اقتصادی هستید، یکی از خودروها گزینه مناسبی است. اما اگر قدرت بیشتر، طراحی مدرنتر و امکانات رفاهی پیشرفتهتر را ترجیح میدهید، خودروی دیگر میتواند گزینه بهتری باشد.