در زمانی که تصور میکنید دیگر هیچ مدل تازهای از مرسدس بنز کلاس G باقی نمانده است، شرکت منصوری با ارائه نسخهای جدید ثابت میکند که همیشه جای برای افراط و تفاخر بیشتر وجود دارد. هفته گذشته شاهد یکی از بازطراحیهای بسیار افراطی این خودرو بودیم، اما حالا منصوری با معرفی مدل Speranza، بار دیگر همه را غافلگیر کرده است.
این مدل ویژه در نمایشگاه Top Marques Monaco در مونتکارلو رونمایی شد، جایی که کلاس G به طور کامل دگرگون شده و به یک خودروی روباز با درهای عقب بازشونده به سبک کلاسیک تبدیل شده است.
اگر به رانندگی در خیابانهای معروف با نهایت راحتی و جلب توجه علاقه دارید، این خودروی خاص منصوری میتواند گزینهای ایدهآل برای شما باشد. یا اگر به تازگی لقب پاپ لئو چهاردهم را گرفتهاید و به دنبال یک پاپموبیل خاص و متفاوت هستید، به نظر میرسد منصوری یک انتخاب جذاب برایتان ساخته است.
### طراحی منصوری اسپرانزا
Speranza تنها در یک نسخه ساخته شده و از کیت بدنه کاملاً سفارشی منصوری بهره میبرد. این کیت بدنه احتمالاً طراحان مرسدس را متحیر و شاید حتی خشمگین کرده است. نمای جلوی خودرو ترکیبی پیچیده و شلوغ از قطعات مختلف است و در بخش ورودیهای هوای پایین، شش چراغ LED دیلایت بهصورت مورب کار شدهاند.
منصوری سپر جلو را بهطور کامل تغییر داده و جلوپنجرهای همرنگ بدنه برای آن طراحی کرده است. گلگیرها بازطراحی شدهاند و کاپوت با خطوط تند و اغراقشده حجاری شده است. ظاهر خودرو با رینگهای عظیم ۲۴ اینچی از جنس فورج تکمیل میشود؛ زیرا استفاده از چیزی کوچکتر، در چنین خودرویی تقریباً بیمعناست.
اما مهمترین بخش، سقف (یا نبود آن) است. سقف خودرو درست پشت شیشه جلو بریده شده و مانند جیپ رانگلر، یک پایه مرکزی و سقفی از پارچه قرمز دارد که میتواند جمع شود. هنوز مشخص نیست که این سقف دستی است یا برقی، اما وقتی جمع شود، سرنشینان عقب منظرهای مشابه با نسخه لوکس Mercedes-Maybach G 650 Landaulet در سال ۲۰۱۷ خواهند داشت.
### کابین و امکانات منصوری اسپرانزا
داخل کابین نیز کاملاً به سبک منصوری بازطراحی شده است. تزئینات فیبر کربن در فرمان، داشبورد، کنسول میانی، پدالها و پانلهای در، به چشم میخورند. صندلیها و دیگر قسمتهای داخلی با چرم قرمز و سفید پوشانده شدهاند، که بیشتر حس یک سالن لاکچری را منتقل میکند تا یک خودروی آفرودی.
### مشخصات فنی منصوری اسپرانزا
و البته، هیچ پروژهای از منصوری بدون ارتقای فنی کامل نیست. توربوشارژرهای بزرگتر و سیستم اگزوز جدید با لولههای خروجی پرقدرت نصب شدهاند، تا پیشرانه ۴ لیتری V8 دو توربو اکنون ۸۰۹ اسببخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این یعنی شتاب صفر تا صد فقط ۴ ثانیه و سقف سرعت محدودشده ۲۵۰ کیلومتر برساعت.