اتحاد بیجینگ هیوندای در سال 2002 تاسیس شد و توانست در فاصله سالهای 2011 تا 2016 بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در چین به فروش برساند. با این حال، افزایش تنوع خودروهای چینی و بروز اختلاف بین دولتهای چین و کرهجنوبی موجب کاهش فروش این شرکت شد به طوری که در سال 2021، یکی از تاسیسات آن به لی اتو فروخته شد.
فروش 168,828 دستگاهی بیجینگ هیوندای در سال 2024 نسبت به سال قبل از آن، 47 درصد کاهش نشان میدهد. این روند نزولی در سال 2025 نیز ادامه دارد و تنها 29 هزار دستگاه خودرو توسط این شرکت در سه ماهه نخست امسال فروخته شد.
حالا هیوندای قصد دارد با عرضه یک کراساور برقی به نام الکسیو، وضعیت فروش بیجینگ هیوندای را بهبود بخشد. این خودرو در هفتم می معرفی شد، اما اطلاعات مشخصات فنی و تصاویر فضای داخلی آن به اشتراک گذاشته نشد.
هیوندای الکسیو بر اساس پلتفرم ماژولار و جهانی هیوندای یعنی E-GMP ساخته شده است. این خودرو به لطف ساختار 800 ولتی، میتواند 700 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند. این عدد بر مبنای استاندارد چینی CLTC اعلام شده است.
طراحی هیوندای الکسیو از زبان طراحی این برند پیروی میکند و یکی از عوامل موفقیت آن در بازار چین میتواند سامانههای دستیار رانندگی باشد. بیجینگ هیوندای اعلام کرده است که الکسیو به سامانه خودران سطح 2 مجهز شده است. از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان به نمایشگر 27 اینچ واقعیت مجازی و تراشه اسنپ دراگون 8295 برای مدیریت نمایشگرها اشاره کرد.
قیمت هیوندای الکسیو هنوز اعلام نشده است، اما برای تضمین موفقیت، باید در سطح قیمت تویوتا bZ3X باشد. در غیر این صورت، الکسیو نمیتواند امید چندانی به موفقیت داشته باشد.
گمانهزنیها حاکی از آن است که تولید هیوندای الکسیو احتمالا در سه ماهه سوم امسال آغاز خواهد شد و ممکن است این مدل در برخی کشورهای دیگر نیز به فروش برسد.
بیجینگ هیوندای قصد دارد در سالهای آینده چند محصول دیگر در کلاس سدان و کراساور را نیز عرضه کند.