در یک مسابقه درگ، دو خودروی کوروت E-Ray هیبریدی چهارچرخ محرک و Z06 با قدرت بیشتر و وزن کمتر، با هم رقابت کردند تا مشخص شود کدام یک سریع‌تر است. بروکس وایزبلات، از کانال یوتیوب درگ‌تایمز، این رقابت را ترتیب داد تا ببیند آیا E-Ray هیبریدی می‌تواند او را متقاعد کند که Z06 خود را کنار بگذارد یا خیر.

کوروت E-Ray از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی روی محور جلو استفاده می‌کند که مجموعاً ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهند. در طرف دیگر، کوروت Z06 به یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

در این رقابت، E-Ray نه‌تنها قدرت کمتری دارد بلکه ۱۸۰ کیلوگرم از Z06 سنگین‌تر است. با این حال، در مسابقه درگ، E-Ray به لطف سامانه چهارچرخ محرک، از لحظه استارت برتری یافت و با شتاب‌گیری فوق‌العاده، Z06 را پشت سر گذاشت. Z06، با وجود قدرت بیشتر، به دلیل دیفرانسیل عقب، در شروع مسابقه عقب ماند.

در آزمایش نهایی، Z06 زودتر استارت زد تا ببینیم آیا E-Ray می‌تواند جبران کند یا نه. با وجود سرعت بالای E-Ray، تأخیر اولیه مانع پیروزی آن شد و Z06 این دور را برد.

کوروت E-Ray با ترکیب موتور V8 و الکتریکی، شتاب اولیه بی‌نظیری ارائه می‌دهد و سامانه چهارچرخ محرک، آن را در مسابقات درگ برتر می‌کند. این خودرو برای رانندگی روزمره و پیست‌های مستقیم ایده‌آل است. Z06 اما با موتور تنفس طبیعی و دور بالا، حس رانندگی خالص‌تری منتقل می‌کند و با پکیج Z07، در پیچ‌ها بی‌رقیب است.

بروکس پس از تجربه هر دو خودرو، Z06 را ترجیح داد. او حس پیست محور و صدای موتور V8 تنفس طبیعی را به فناوری هیبریدی E-Ray ترجیح داد و تصمیم گرفت Z06 را نگه دارد، حداقل تا زمان عرضه کوروت ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت.

جدول مقایسه مشخصات فنی دو خودرو:

| | کوروت E-Ray | کوروت Z06 |
| — | — | — |
| پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی | ۵.۵ لیتری V8 |
| قدرت | ۶۵۵ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار |
| گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
| محور محرک | چهارچرخ | عقب |
| وزن | ۱۸۶۰ کیلوگرم | ۱۶۸۰ کیلوگرم |
| قیمت پایه | ۱۰۸,۷۹۵ دلار | ۱۱۶,۹۹۵ دلار |

توسط autokhabari.ir