شورای رقابت پس از رسیدگی به شکایات مطرح شده از سوی شرکتهای “ازکیوام” و “دیجیپی” علیه شرکت “اسنپپی”، این شرکت را به علت اعمال فشار برای همکاری انحصاری با فروشگاهها، تحمیل شرایط غیرمنصفانه و محدود کردن رقبا، محکوم کرد.
بر اساس این حکم، “اسنپپی” موظف شده است تا قراردادهای خود را اصلاح کرده و به رفتارهای ضد رقابتی خود پایان دهد. پیش از این نیز، شورای رقابت شرکت “اسنپفود” را به دلیل منعقد کردن قراردادهای انحصاری با رستورانها محکوم کرده بود.
در آن پرونده نیز، شورا “اسنپفود” را ملزم به حذف تمامی شروط انحصاری از قراردادهای گذشته، فعلی و آینده کرده و حق اعمال فشار برای همکاری انحصاری با رستورانها یا جریمه کردن آنها بهخاطر خروج از این همکاری را از این شرکت سلب کرده است.
علت اصلی محکومیت “اسنپپی” اعمال شروط ضد رقابتی در توافقنامههای آن با فروشگاهها عنوان شده است. این شرکت اکنون موظف است که به این رفتارهای ضد رقابتی پایان داده و قراردادهای خود را اصلاح کند.
این حکم بهمنظور شفافیت بیشتر به صورت عمومی اعلام شده و در صورت وجود اعتراض، امکان بررسی مجدد آن وجود دارد.