با آزاد شدن واردات خودرو به کشور، سایپا به سراغ شریک قدیمی خود، چانگان، رفت و اقدام به واردات کراس‌اوورهای این برند کرد. در این راستا، پارس‌خودرو مسئول واردات خودروهایی مثل زوتی و رووی شد. سایپا همچنین برنامه مونتاژ خودروهای چانگان را در دست داشت، اما اخیراً قراردادی بین پارس‌خودرو، سایپا و چانگان منعقد شده که بر اساس آن، تولید و واردات خودروهای چانگان از سایپا به پارس‌خودرو واگذار شده است.

طبق این قرارداد، پارس‌خودرو مسئول تولید چانگان CS35 پلاس و واردات چانگان یونی‌کی خواهد بود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تولید و واردات این محصولات در سال‌های آینده به شرح زیر باشد:

– چانگان یونی‌کی: 2 هزار دستگاه در سال 2025، 8 هزار دستگاه در سال 2026، 10 هزار دستگاه در سال 2027 و 10 هزار دستگاه در هر سال از 2028 تا 2030.
– چانگان CS35 پلاس: 10 هزار دستگاه در سال 2025، 15 هزار دستگاه در سال 2026، 20 هزار دستگاه در سال 2027 و 20 هزار دستگاه در هر سال از 2028 تا 2030.

این تصمیم به نظر می‌رسد با هدف گسترش سبد محصولات پارس‌خودرو و افزایش سهم این شرکت در بازار خودروی کشور اتخاذ شده است. پارس‌خودرو در حال حاضر به تولید خودروهای کوییک، سهند و پارس نوآ می‌پردازد و زوتی DL5 و رووی eRX5 را نیز وارد کرده است.

توسط autokhabari.ir