در اتفاقی عجیب و غریب، یکی از مدیران ارشد شرکت چری با انتشار اظهاراتی تند و انتقادی در شبکههای اجتماعی، به شدت از خودروی جدید جیلی گلکسی استارشاین ۸ انتقاد کرد. این اظهارات موجب واکنشهای شدید کاربران و خریداران این خودرو شد و رقابت داغ بین برندهای خودروسازی چینی را بار دیگر در صدر اخبار قرار داد.
ماجرا از آنجا شروع شد که یائو فی، معاون مدیرعامل بازاریابی شرکت چری، در گروه مشتریان فالوین A9 در اپلیکیشن Douyin (نسخه چینی تیک تاک) اظهار کرد که “جیلی گلکسی استارشاین ۸ خودرویی وحشتناک با فضای تنگ در ردیف دوم و کیفیت صدای ضعیف است.” این اظهارات به سرعت در فضای مجازی پخش شد و با واکنشهای تند کاربران، به ویژه مالکان خودروی گلکسی استارشاین ۸ مواجه شد. بعد از شدت گرفتن جنجالها، یائو فی ناچار شد گروه مذکور را منحل کرده و حساب کاربری Douyin خود را به حالت خصوصی درآورد.
برخی منابع خبری میگویند که یائو فی پیش از پیوستن به چری، در شرکت گریت وال موتورز فعالیت میکرده و در آنجا مسئولیت ارتباطات بازاریابی برند Ora را برعهده داشته است.
به اعتقاد تحلیلگران صنعت خودرو، دلیل اصلی این حمله، رقابت مستقیم بین چری فالوین A9 و جیلی گلکسی استارشاین ۸ است. شرکت چری قرار است طی ماههای می تا ژوئن ۲۰۲۵ این سدان جدید را در بازه قیمتی حدود ۱۰۰ هزار یوان (معادل ۱۳ هزار و ۷۰۰ دلار) عرضه کند. این خودرو در همان سگمنتی قرار میگیرد که استارشاین ۸ نیز در آن حضور دارد.
خودروی جیلی گلکسی استارشاین ۸ نخستین سدان هیبریدی نیمه لوکس از برند جیلی گلکسی است. این خودرو در هفت نسخه عرضه شده و قیمت آن بین ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ یوان تا ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ یوان (حدود ۱۶ هزار تا ۲۱ هزار و ۶۰۰ دلار) متغیر است.
در مراسم معرفی این خودرو، فنگ جون یی، مدیرعامل فروش شرکت جیلی، اعلام کرد که فروش کل برند جیلی گلکسی تا پایان ۳۰ آوریل ۲۰۲۵ از ۹۳۰ هزار دستگاه عبور کرده و احتمال میرود این برند در ماه جاری از مرز یک میلیون دستگاه فروش عبور کند؛ رکوردی که میتواند جیلی را به سریعترین برند انرژی نو در رسیدن به این عدد تاریخی بدل نماید.