لاماری اکو، سدان جدید آرین پارس موتور، برای رقابت با آریزو ۶ و جک J7 آماده میشود. این خودروی توربوشارژ به زودی پیشفروش خواهد شد.
در نمایشگاه خودروی تهران در بهمنماه سال ۱۴۰۰، اولین مدل لاماری ایما رونمایی شد. این محصول اکنون یکی از کراساورهای مهم بازار ایران است و با انواع چری مونتاژ مدیران خودرو رقابت میکند. حالا پس از سه سال، آرین پارس موتور یک سدان اسپرت به نام اکو / ECHO را به سبد محصولات لاماری اضافه کرده است. این خودروها محصول دانگ فنگ هستند.
لاماری سدان (اکو / Echo) از پلتفرمی استفاده میکند که در خودروهای گروه پژو –سیتروئن برای DS و پژو ۲۰۸ نیز وجود دارد. این خودروی چینی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و با فناوریهای مختلف، شامل پیشرانههای بنزینی، هیبرید و تمام برقی در چین موجود است. ابعاد لاماری اکو با طول ۴,۶۶۰ و عرض ۱,۸۱۲ و ارتفاع ۱,۴۹۰ و فاصله محوری ۲,۶۸۰ میلیمتر مشابه چری آریزو ۶ تعریف میشوند.
نسخهی آرین پارس موتور با پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربو و فناوری TGDi مشابه لاماری ایما عرضه میشود. قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر، همراه گیربکس ۶ سرعته با سیستم دبل کلاچ تَر، مهمترین اطلاعات فنی لاماری سدان هستند. میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر، با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه، لاماری اکو را به رقیبی مهم برای آریزو ۶ و جک J7 تبدیل میکند.
در کاتالوگ منتشر شده برای لاماری اکو، امکانات مختلفی از جمله کمک هیدرولیکی ترمز، کنترل فاصله پارک عقب، رادار نقطه کور، پایش فشار باد تایر، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل دینامیکی خودرو، های ایمنی، توقف خودکار، دوربین ۵۴۰ درجه با کیفیت HD، کمربند ایمنی سه نقطهای برای کلیه سرنشینان، بالا رفتن خودکار شیشهها همراه با قفل دربها، مجهز به سیستم ضد سرقت الکترونیکی، ورود بدون کلید، مجهز به سیستم اخطار باز شدن درب، هشدار خروج از پارک، مجهز به ۴ عدد کیسه هوا، سیستم کمکی شروع حرکت خودرو در سربالایی، اتصال صندلی کودک، نوع ترمز جلو و عقب دیسک خنک شونده، سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف، دوربین دید عقب به همراه خطوط راهنما در نمایشگر، قفل هوشمند درهای خودرو متناسب با سرعت، مجهز به ترمز پارک برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، برف پاک کن ژلهای مجهز به سنسور باران، صندلی راننده ۶ جهته برقی، صندلی شاگرد ۴ جهته برقی، چراغهای جلو و عقب LED مجهز به Auto Light، آینههای جانبی مجهز به تنظیم برقی تاشوندگی خودکار و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا، نمایشگر ۱۳ اینچ کنسول میانی، کلاستر تمام رنگی ۷ اینچ، دریچه تهویه مطبوع ردیف عقب، ۲ خروجی USB، کلیدهای سیستم مولتی مدیا روی فرمان، دارای ۶ عدد بلندگو استریو، مجهز به اتصال موبایل Easy Connection و بلوتوث، شارژر بی سیم تلفن همراه، روکش چرم صندلیها با طرح دو رنگ، چراغ مشایعت به درب منزل، سانروف برقی، صندلی عقب با قابلیت جمع شدن ۴۰٫۶۰، روشنایی روز و دو حالت رانندگی Sport و Normal ذکر شده است.
قیمت رسمی لاماری اکو هنوز مشخص نیست اما این سدان با موتور ۱/۵ لیتر توربو در چین، ۱۴ هزار دلار قیمت دارد و میتواند برای خریدار ایرانی به قیمت ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان عرضه شود.