مدیرعامل ب ام و اخیراً اظهار داشته که استراتژی این شرکت در قبال خودروهای الکتریکی متفاوت است و تنها برقیسازی را در دستور کار ندارد. وی در نشست سالانه ب ام و در مونیخ، تأکید کرد که این شرکت به تولید و عرضه انواع مختلف خودروها، از جمله بنزینی، دیزلی، هیبریدی، برقی و هیدروژنی ادامه خواهد داد.
مدیرعامل ب ام و، اولیور زیپسه، در این نشست اظهار داشت: «ما اهداف جاهطلبانه سیاستمداران را جدی میگیریم، اما به قوانین یک جانبه فنی که انتخابها را محدود میکنند اعتقادی نداریم.» وی افزود: «الکتریکیسازی کامل، به عنوان یک فناوری مستقل، به بن بست منتهی میشود.»
ب ام و همواره بر این باور بوده که مسیر آینده صنعت خودرو، تنها از دل برقیسازی مطلق عبور نمیکند. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری، خودروهای الکتریکی و هیبریدی را بیش از ۲۵٪ از فروش خود تشکیل داده است.
یکی دیگر از اقدامات جالب توجه در برنامه آینده ب ام و، عرضه نخستین خودروی هیدروژنی تولید انبوه در سال ۲۰۲۸ با همکاری شرکت تویوتا است. این موضوع نشان میدهد که ب ام و چشمانداز خود را فراتر از خودروهای برقی طراحی کرده و بر حفظ تنوع در تکنولوژی تمرکز دارد.
مدیرعامل ب ام و با اشاره به تفاوتهای چشمگیر در بازار کشورهای مختلف اروپایی، به دو مثال مشخص پرداخته است. به گفته او، در بلژیک خودروهای برقی و هیبریدی در سال گذشته بیش از ۶۰٪ از سهم بازار را به خود اختصاص دادند، اما در ایتالیا، این رقم تنها ۴٪ بود.
آقای زیپسه اعتقاد دارد پاسخ این سوال که چگونه میتوان به طور موثر، انتشار دیاکسیدکربن را کاهش داد، نگاه صفر و یکی نیست. مدیرعامل ب ام و در ادامه صحبتهای خود گفته: «در حالی که برخی خودروسازان دیگر در حال بازنگری یا عقبنشینی از استراتژیهای پیشین خود هستند، ما دقیقاً در مسیر درست حرکت میکنیم.»