تویوتا RAV4 مدل 2026 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد. این نسل از RAV4 که با کد اتاق XA60 شناخته می‌شود، به عنوان مدل 2026 و با پیشرانه‌ای تمام هیبریدی به فروش خواهد رسید. با توجه به طراحی بروزتر و افزایش امکانات، انتظار می‌رود کراس اوور محبوب ژاپنی، بیش از پیش نظر مثبت خانواده‌ها را جلب کند.

بر اساس آمار، تویوتا سال گذشته در آمریکا موفق شده 475,193 دستگاه از RAV4 را به فروش برساند. چنین رکورد خارق‌العاده‌ای، کراس اوور محبوب ژاپنی‌ها را پس از شورولت سیلورادو و فورد سری F در جایگاه سوم پرفروش‌ترین وسایل نقلیه قرار داده است. اما آنچه این موفقیت را خاص‌تر و مهم‌تر می‌کند، قدمت پلتفرم نسل قبلی RAV4 است که از سال 2018 تاکنون بدون تغییر اساسی باقی مانده بود. حالا نوبت آن رسیده این کراس‌اوور پرفروش با نسل جدید خود گام‌های بلندتری را بردارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در نسل جدید تویوتا RAV4، خداحافظی کامل با موتور بنزینی تنفس طبیعی و جایگزینی آن با پیشرانه هیبریدی نسل پنجم است. این پیشرانه از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه موتور برقی بهره می‌برد که در مدل دیفرانسیل جلو در مجموع 226 اسب بخار قدرت و در نسخه تمام چرخ محرک 236 اسب بخار تولید می‌کند.

در مقایسه با مدل قبلی، نسخه دیفرانسیل جلوی هیبریدی تویوتا راوفور 23 اسب بخار و مدل تمام چرخ محرک هیبریدی 17 اسب بخار قدرت بیشتری دارد. این بهبود نه تنها در عملکرد بلکه در راندمان مصرف سوخت نیز تأثیرگذار خواهد بود؛ هرچند هنوز آمار رسمی مصرف سوخت توسط تویوتا اعلام نشده است.

نسخه پلاگین هیبرید یا همان هیبریدی شارژی تویوتا RAV4 جدید که جایگزین نسخه پرایم شده، به نسل ششم این نوع پیشرانه مجهز است. این پیشرانه شامل دو موتور الکتریکی و باتری حجیم با نیمه‌رساناهای سیلیکون-کاربید می‌شود. حاصل این ترکیب، تولید 320 اسب بخار قدرت و توانایی پیمایش 80 کیلومتر (50 مایل) مسافت در حالت تمام الکتریکی است که نسبت به نسل قبلی 12.9 کیلومتر یا 8 مایل افزایش برد دارد.

حتی با پیشرانه هیبریدی، تویوتا موفق شده ظرفیت بکسل RAV4 را در مدل‌های چهار چرخ محرک در 3500 پوند (1587 کیلوگرم) حفظ کند. مدل‌های دیفرانسیل جلو نیز نسبت به گذشته ارتقا یافته و اکنون می‌توانند تا 1750 پوند (794 کیلوگرم) یدک‌کشی کنند که نسبت به مدل قبلی افزایش داشته است.

تویوتا در مدل 2026 خانواده RAV4 را به سه دسته کلی تقسیم کرده است: طراحی اصلی (Core Design)، طراحی خشن (Rugged Design) و طراحی اسپرت (Sport Design). هر دسته شامل تریم‌های مختلفی است که با پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شوند.

در بخش فناوری، نسل ششم تویوتا RAV4 شاهد تحول جدی است. همه نسخه‌ها در حالت استاندارد از نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی و صفحه دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان سود می‌برند. در برخی تریم‌ها، خریداران امکان سفارش نمایشگر بزرگ‌تر 12.9 اینچی را برای سیستم سرگرمی خواهند داشت.

در بخش ایمنی، راوفور مدل 2026 نخستین محصول تویوتاست که از نسل چهارم سیستم Safety Sense استفاده می‌کند. این سیستم، سامانه‌هایی چون ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و بسیاری قابلیت‌های دیگر که با سخت‌افزار جدید و سنسورهای پیشرفته‌تر همراه شده‌اند را در بر می‌گیرد.

تویوتا هنوز قیمت نهایی نسل جدید راوفور را اعلام نکرده است. با توجه به قیمت پایه مدل 2025 که کمی کمتر از 30 هزار دلار بود، پیش‌بینی می‌شود نسل جدید افزایش قیمت چشمگیری نداشته باشد و همچنان گزینه‌ای رقابتی در بازار کراس‌اوورهای هیبریدی باقی بماند.

توسط autokhabari.ir