مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند با طراحی مدرن، کابین فوق لوکس و فناوری پیشرفته، تلاش می‌کند میراث S کلاس را در قالب یک شاسی‌بلند الکتریکی بازآفرینی کند.

ایجاد تجربه‌ای در سطح S کلاس برای بازار خودروهای الکتریکی کار ساده‌ای نبود. S کلاس سال‌هاست که در دنیای سدان‌های لوکس پادشاهی می‌کند. به همین دلیل، مرسدس بنز به‌جای افزودن موتورهای الکتریکی به نسخه بنزینی، دو مدل کاملاً جدید با نام‌های EQS سدان و EQS شاسی‌بلند طراحی کرد. این دو مدل، هرچند در رده S کلاس و GLS قرار دارند، اما روی پلتفرم اختصاصی خودروهای الکتریکی ساخته شده‌اند. با وجود این طراحی اختصاصی، EQS شاسی‌بلند وظیفه سنگینی برای پر کردن جای S کلاس دارد. این خودرو نه‌تنها در دسته شاسی‌بلندهای لوکس قرار دارد که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، بلکه زودتر از رقبایی مانند بنتلی و رنجروور به بازار الکتریکی‌ها وارد شده است. همچنین، امکان انتخاب نسخه هفت‌نفره برای کسانی که به فضای کاربردی نیاز دارند، آن را چندمنظوره کرده است.

طراحی EQS شاسی‌بلند با سطوح صاف و صیقلی که به سبک سنگ‌های تراش‌خورده طراحی شده‌اند، زبان طراحی مشترکی با مدل سدان دارد. این طراحی ساده و تا حدی جذاب است و بدون جلوپنجره، به‌راحتی به‌عنوان یک خودروی الکتریکی قابل‌شناسایی است. بااین‌حال، این زبان طراحی در مقایسه با GLS که ظاهری قدرتمند و جسور دارد، کمی از ابهت EQS شاسی‌بلند می‌کاهد.

داخل EQS شاسی‌بلند، حس و حال S کلاس را به‌خوبی منتقل می‌کند. مرسدس بنز می‌دانست که برای رقابت در این سطح، صرفاً کیفیت بالا کافی نیست. این خودرو نه‌تنها شما را از دنیای بیرون جدا می‌کند، بلکه عواملی مانند صدای باد و لاستیک‌ها که در خودروهای الکتریکی برجسته‌تر هستند را به حداقل می‌رساند. مهندسان مرسدس با استفاده از عایق‌های فراوان، این مشکلات را حذف کرده‌اند. قوای محرکهٔ دوموتورهٔ در نسخهٔ چهارچرخ محرک آزمایشی، کاملاً بی‌صدا هستند و تنها با دقت بسیار می‌توان صدای آن‌ها را شنید.

سیستم سرگرمی عقب با یک تبلت نیز ارائه شده، اما ردیف آخر صندلی‌ها کمی محدود به نظر می‌رسد، نه‌فقط به دلیل عدم دسترسی مستقیم به صفحه‌نمایش، بلکه به خاطر فضای تنگ‌تر در عقب. این دو صندلی بیشتر برای استفاده موقت مناسب هستند، اما به لطف ردیف دوم با قابلیت تاشو برقی، ورود و خروج از ردیف سوم نسبتاً آسان است.

EQS شاسی‌بلند در EQS450 4Matic، ترکیبی بی‌نظیر از راحتی، عملکرد و فناوری پیشرفته را ارائه می‌دهد. این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی محورهای جلو و عقب قرار دارند و قدرتی قابل‌توجه با گشتاور آنی تولید می‌کنند، ویژگی‌ای که در خودروهای الکتریکی به شتاب‌گیری سریع و روان منجر می‌شود.

سیستم تعلیق بادی استاندارد، نقطه عطف دیگری در تجربه رانندگی EQS شاسی‌بلند است. این سیستم به‌گونه‌ای کالیبره شده که تعادل بی‌نقصی بین راحتی و دقت در رانندگی برقرار کند. در مسیرهای شهری، تعلیق ناهمواری‌های جاده را به‌طور کامل جذب می‌کند و سواری نرم و آرامی در حد S کلاس ارائه می‌دهد.

سیستم فرمان این خودرو نیز شایسته تحسین است. فرمان‌پذیری دقیق و پاسخگو است، اما به‌گونه‌ای طراحی شده که حس سبکی و راحتی را به راننده منتقل کند، به‌ویژه در مانورهای شهری و پارک کردن.

در نتیجه، مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند تلاشی جسورانه برای آوردن میراث S کلاس به دنیای خودروهای الکتریکی است و در بسیاری از زمینه‌ها موفق عمل می‌کند. کابین این خودرو نه‌تنها لوکس و آرام است، بلکه با فناوری‌هایی مانند هایپراسکرین و سیستم صوتی برمستر، تجربه‌ای آینده‌نگرانه و بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی:

– قوای محرکه: الکتریکی دوموتوره
– قدرت: ۳۶۰ اسب بخار
– گشتاور: ۸۰۰ نیوتن متر
– گیربکس: تک سرعته
– وزن: ۳۰۷۰ کیلوگرم
– طول: ۵,۱۲۵ میلی‌متر
– عرض: ۲,۱۵۷ میلی‌متر
– ارتفاع: ۱,۷۱۸ میلی‌متر
– فاصلهٔ محوری: ۳,۲۱۰ میلی‌متر
– شتاب صفرتاصد: ۶.۱ ثانیه
– حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
– برد: ۶۵۰ کیلومتر
– قیمت پایه: ۱۰۸,۲۵۰ دلار

توسط autokhabari.ir