در شهر کاوِتزو، واقع در منطقه امیلیا رومانیا در ایتالیا، کارگران مشغول آماده‌سازی یک کارخانه قدیمی برای رونمایی از کاتلا، اولین ابرخودروی تولیدی شرکت جیامارو هستند. این شرکت قصد دارد با تولید این خودرو، بزرگان صنعت خودروسازی ایتالیا را به چالش بکشد. تا زمان رونمایی، تنها یک هفته باقی مانده است، اما تیم جیامارو با مهربانی از موتوروان برای بازدید از کارخانه دعوت کرد تا نگاهی به روند تولید این خودرو بیندازد.

کاتلا یک ابرخودروی کاملاً جدید با پیشرانه‌ای خیره‌کننده است؛ یک نیروگاه ۷ لیتری V12 چهار توربو که قادر به تولید ۲۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۸ نیوتن متر گشتاور است. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. جیامارو برای کاتلا سه حالت قدرت تعریف کرده است: سوئیچ سفید برای حالت خدمکار، سوئیچ سیاه برای استفاده روزمره و سوئیچ قرمز برای آزادسازی کامل قدرت.

این خودرو بر پایه یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده است که به‌طرز غیرمعمولی بدون ساب‌فریم عقب جداگانه برای سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق کاتلا با بازوهای دو جناقی آلومینیومی ماشین‌کاری با CNC در هر چهار گوشه، فنرهای داخلی و کمک‌فنرهای تطبیقی بسیار پیشرفته است. جیامارو ادعا می‌کند که این هایپرکار تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

کاتلا از همکاری‌های مهمی نیز بهره می‌برد؛ از جمله همکاری با بریجستون برای توسعه لاستیک‌های اختصاصی پوتنزا اسپرت با ابعاد ۲۶۵/35R20 در جلو و ۳۴۵/30R21 در عقب.

پیشرانه کاتلا نیز با همکاری شرکت مهندسی ایتالتکنیکا توسعه یافته است. این پیشرانه از میل‌سوپاپ‌های دنده‌ای و آرایش Hot-V با چهار توربو در زاویه ۱۲۰ درجه‌ای بین سیلندرها استفاده می‌کند.

جیامارو پیش‌پرداخت‌هایی برای سال اول تولید کاتلا دریافت کرده و قصد دارد سالانه ۳۰ خودرو تولید کند. علاوه بر این هایپرکار، محصولات دیگری مثل نسخهٔ روباز کاتلا و یک سوپرکار بلندقامت محرک عقب بنام آلبور نیز در دست توسعه هستند. برنامه تولید جیامارو تا دهه ۲۰۳۰ ادامه دارد.

توسط autokhabari.ir