صنعت خودروسازی امروزه به سمتی رفته است که دیگر نمیتوان بدون ارتباط و بهرهمندی از دانش و تجربه دیگران به پیشرفت و توسعه دست یافت. این در حالی است که صنعت خودروسازی داخلی ایران هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند و فاصله زیادی با خودروسازان جهانی دارد.
یکی از برندهای تازه تأسیس که توانسته است محصولات خوبی را با همکاری دیگر شرکتها تولید کند، برند ونوسیا است. این برند حاصل همکاری گروه دانگ فنگ و نیسان ژاپن است و اولین بار در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد. یکی از محصولات این برند، کراس اوور وی آنلاین است که در برخی بازارها با نام Grande V نیز شناخته میشود.
طراحی ونوسیا وی آنلاین بر اساس فلسفه طراحی این برند تحت عنوان “Energetic Elegance” شکل گرفته است. این فلسفه بر هماهنگی و پیوستگی و اتحاد اشکال بدنه تأکید دارد. خطوط کشیده و سطوح عضلانی جلوه بصری را برجستهتر میکند و نمای بیرونی پویا و زیباتری را به نمایش میگذارد.
در نمای جلو، چراغهای کشیده جلو به همراه چراغهای روشنایی در روز پنجگانه که به صورت عمودی با جلو پنجره چندضلعی بزرگ ترکیب شدهاند، چهرهای خاص و مدرن به نمای جلو بخشیده است. الگوهای بصری طراحی شده بر روی جلو پنجره، برگرفته از درخشانی سیارات است.
نمای جانبی ونوسیا وی آنلاین نیز جذاب و پخته است. یک خط کمر ساده، واضح و حجیم در سراسر بدنه امتداد پیدا کرده و با درخششی با کیفیت بالا، تأثیر بصری خوبی را ایجاد میکند. خط سقف شناور، اسپویلر بزرگ عقب و فرم خوابیده ستون C، ظاهری مدرن و کوپه مانند را ایجاد کرده است.
در نمای عقب، یک نوار نوری باریک که در قالب یک پنل مشکی قرار گرفته است، با حالتی که به نظر میرسد از مرکز به گوشهها گسترش پیدا کرده است، زیبا و مدرن است. اسپویلر سقف اسپرت و آیرودینامیک و چراغ ترمز “V” شکل آن بسیار مدرنتر از خودروهای همرده آن طراحی شده است.
در داخل کابین، یک نمایشگر و کلاستر بزرگ یکپارچه، ظاهر شیکتری به داشبورد بخشیده است. طراحی غربالک فرمان زیبا و اسپرت است، به خصوص قطعه کرومی که به شکل “V” بر روی آن قرار گرفته است. استفاده از الگوی V شکل در نقاط مختلف کابین نیز رعایت شده است.
به طور کلی، طراحی ظاهری ونوسیا وی آنلاین را میتوان طرحی مینیمال، مدرن و در عین حال نوآورانه دانست. این خودرو با وجود گذشت بیش از چهار سال از عمر طراحی آن، همچنان مدرن و زیبا به نظر میرسد.