بسیاری از مردم تصور می‌کنند که باتری‌های لیتیومی خودروهای انرژی نو خطرناک‌تر از باک بنزین هستند، اما این باور اشتباه است. علیرغم گذشت چندین دهه از رشد و گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی، هیبرید و پلاگین هیبرید، هنوز هم این نگرانی وجود دارد که باتری‌های لیتیومی مستعد آتش‌سوزی هستند.

این نگرانی‌ها عمدتاً ناشی از عدم آگاهی کافی، ترس از فناوری جدید و برخی حوادث معدود اما پر سر و صدا است. در حالی که خودروهای انرژی نو امروزی، مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، از باتری‌هایی با سیستم‌های ایمنی پیشرفته استفاده می‌کنند که در برابر ضربه، فشار، آب و حتی آتش مقاوم هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمال آتش‌سوزی در خودروهای بنزینی بیش از ۱۰ برابر خودروهای انرژی نو است. مطالعات Euro NCAP نیز تأیید می‌کنند که خودروهای انرژی نو جدید در تست‌های تصادف، امتیاز ایمنی بالاتری نسبت به بسیاری از مدل‌های بنزینی دارند.

از سال ۲۰۱۰ تاکنون، کمتر از ۰.۰۰۱ درصد از خودروهای انرژی نو دچار آتش‌سوزی شده‌اند، در حالی که سالانه ده‌ها هزار خودروی بنزینی آتش می‌گیرند.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی انرژی نو در ایران، یک نمونه کامل از پیشرفت در ایمنی باتری‌های لیتیومی است. این خودرو تست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای اطمینان از ایمنی سرنشینان خود پشت سر گذاشته است، از جمله تست غوطه‌وری در آب، تست سقوط از ارتفاع، تست فشار و تست آتش مستقیم.

این خودرو همچنین از تکنولوژی‌های حفاظتی پیشرفته‌ای مانند پوشش دو لایه، سیستم قطع برق خودکار، مدیریت حرارتی پیشرفته و استاندارد IP67 بهره می‌برد.

با توجه به استانداردهای سختگیرانه و تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در خودروهای مدرنی مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، می‌توان با اطمینان گفت که خودروهای انرژی نو از جمله خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید ایمن‌تر از چیزی هستند که تصور می‌شود.

توسط autokhabari.ir