گروه خودرویی بازار؛ سایپانیوز را گزارش داده است که پژمان شادچهره در خصوص خودرو تندر۹۰ اظهار کرد: این خودرو قادر به دریافت استانداردهای قانونی جدید کشور نیست. شرکت پارسخودرو با اعمال تغییرات در ظاهر، پیشرانه و قوای محرکه و همچنین سیستمهای فنی، محصول جدیدی را با قابلیتها و کارایی عملکردی بهتر و ارتقایافتهتر به بازار عرضه خواهد کرد.
وی افزود: پارسنوآ با توجه به تغییرات اعمال شده، تمامی استانداردهای فنی و ایمنی را اخذ کرده و در آزمونهای عملکردی هم موفق بوده است.
شادچهره به تغییرات ظاهری محصول جدید پارسخودرو اشاره کرد و گفت: عدم جذابیت ظاهری خودرو تندر۹۰ و همچنین عدم امکان موفقیت در آزمونهای استانداردی تصادف با عابر پیاده و سرنشینان، موجب شد شرکت پارسخودرو با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، نسبت به اعمال تغییرات در نمای بیرونی شامل چراغها، جلوپنجره و سپر و همچنین چراغ و سپر و درب صندوق عقب خودرو اقدام کند.
به گفته قائممقام معاونت مهندسی پارسخودرو، بدنه محصول پارسنوآ در ستونهای کناری و همچنین در قسمت رکاب خودرو و مجموعه قطعات انتهایی خودرو، برای دریافت استانداردهای برخورد جانبی و عقب و همچنین افزایش ایمنی سرنشینان، نسبت به تندر۹۰ سابق، با استفاده از فولاد دارای استحکام بالا، تقویت شده است. همین افزایش ضخامت در بدنه و ایجاد استحکام در پلتفرم، موجب افزایش وزن ۴۰ کیلوگرمی پارسنوآ نسبت به تندر۹۰ و ثبات و پایداری بیشتر محصول جدید در جادهها شده است.
وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بخش سیستمهای خودرو نیز گفت: تغییراتی در سیستم خنککاری قوای محرکه، فرمان برقی، سیستم سوخترسانی، مجموعه دستهسیم خودرو، سیستم تهویه مطبوع داخل اتاق و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی صورت گرفته تا راندمان عملکردی محصول جدید متناسب با آپشنها و همچنین قوای محرکه مورد استفاده، ارتقا یابد.
شادچهره تصریح کرد: پارسنوآ از نظر راحتی سرنشینها و ارتفاع سقف، نوع طراحی ارگونومیک و طبی تریم داخلی و صندلیها و همچنین داشبورد و فرمان، در وضعیت بسیار بهتری هم نسبت به تندر۹۰ و هم رقبای فعلی خود در بازار است؛ همچنین ارتفاع حدود ۱۶ سانتیمتری این خودرو از سطح زمین و اضافه شدن سیستم کنترل پایداری موجب قدرت مانور بالای این محصول در مسیرهای دشوار و ناهموار میشود.
او تصریح کرد: ساختار کلی محصول رنو در خودرو پارسنوآ حفظ شده و سیستم تعلیق و اکسل جلو و عقب محصول جدید نیز همان قابلیتها و امکانات تندر۹۰ را دارد، اما با توجه به تغییرات عملکردی در بیشتر سیستمها، عملکرد خودرو در آزمونهای فنی بسیار بهتر از محصول تندر۹۰ بوده است.
قائممقام معاونت مهندسی پارسخودرو به برنامه تولید انبوه پارسنوآ در این شرکت اشاره کرد و گفت: تولید پارسنوآ عیناً براساس ظرفیتهای موجود رنو در پارسخودرو بهصورت تولید ۳۰ دستگاه در هر ساعت خواهد بود و در فرایند مونتاژ محصول جدید، همه الزامهای کیفی و استانداردهای رنو مدنظر قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید بر اینکه تلاش تیم مدیریتی پارسخودرو، استفاده حداکثری از همه ظرفیتهای موجود در این شرکت برای رونق تولید، توسعه سبد محصولات و رشد و شکوفایی کسب و کار سازمان و جلب رضایت ذینفعان مجموعه است، گفت: تولید انبوه محصول پارسنوآ در سال جاری، علاوه بر ایجاد فضا و فرصت استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در پارسخودرو، زمینه استارت مجدد فعالیت شبکه گستردهای از زنجیره تأمین و صنایع قطعهسازی را نیز فراهم خواهد کرد.