کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵ با کابینی کاملاً بازطراحیشده و نمایشگر ۵۵ اینچی، هویتی متمایز پیدا کرده است. این شاسیبلند لوکس، تجربهای بینظیر برای طرفداران کادیلاک ارائه میدهد.
جنرال موتورز برای شاسیبلند بزرگ خود در سال ۲۰۲۵ بهروزرسانیهای میاندورهای اعمال کرده است. کادیلاک اسکالید نیز از این تغییرات بهرهمند شده؛ هرچند ظاهر بیرونی آن تفاوت چندانی ندارد اما در داخل کاملاً متحول شده است. اسکالید بهعنوان شاسیبلند پرچمدار جنرال موتورز، پس از سلستیک، برترین خودروی کادیلاک محسوب میشود.
با وجود تغییرات ظاهری و داخلی، پیشرانه اسکالید همانند سالهای گذشته است. یک موتور ۶.۲ لیتری V8 همچنان در بیسروصدا زیر کاپوت کار میکند و صدای آن بهسختی در کابین شنیده میشود. این موتور به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است که به چرخهای عقب نیرو میدهد ولی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.
نقطه تمایز اسکالید ۲۰۲۵ در کابین آن است. نمایشگر مرکزی بزرگ حذف شده و جای خود را به داشبوردی کاملاً جدید با یک نمایشگر ۵۵ اینچی یکپارچه از ستون تا ستون داده است. این نمایشگر از سه بخش شامل صفحه آمپر پشت فرمان، سیستم اطلاعات-سرگرمی در وسط و یک نمایشگر اختصاصی ۲۰ اینچی برای سرنشین کناری تشکیل شده است.
اسکالید ۲۰۲۵ تغییرات ظاهری جزئی دارد که عمدتاً در نمای جلویی با چراغهای عمودی جدید در گوشهها و نوارهای باریک در بالا متمرکز است. این تغییرات قابلتوجهاند، اما نه آنقدر که نسخهٔ فیسلیفت را کاملاً از مدل قبلی متمایز کند. اضافه شدن رینگهای ۲۴ اینچی برای اولین بار از کارخانه، جذابیت بیشتری به آن بخشیده است.
اگر در اسکالید احساس راحتی نکنید، مشکل از شماست! ماساژور صندلیهای برای ردیفهای اول و دوم ارائه میشوند اما حتی بدون آن، سواری بسیار راحت است. پشتسریها فوقالعادهاند و صندلیهای ردیف دوم جادار و راحت هستند. ردیف سوم نیز بسیار راحت است و شاید بهترین فضای ردیف سوم را در میان همه شاسیبلندها داشته باشد.
اسکالید به لطف سیستم کنترل سواری مغناطیسی، سواری فوقالعادهای دارد. حتی با لاستیکهای فاق کوتاه روی رینگهای ۲۴ اینچی، فقط چالههای بزرگ احساس میشوند. در بزرگراههای معمولی، اسکالید بدون هیچ مزاحمتی حرکت میکند و جادههای ناهموار بهسختی حس میشوند.
سیستم سوپر کروز که بهترین سیستم کمکراننده سطح دو پلاس بازار محسوب میشود نیز کمک میکند تا از جریمههای سرعت در امان بمانید. بااینحال، اسکالید با وجود تمام ویژگیهایش، تفاوت چندانی با شورلت سابربن RST ندارد.
اسکالید پلاتینوم چهارچرخ محرک با قیمت ۱۲۴,۵۱۵ دلار عرضه میشود. در مقابل، شورلت تاهو با تجهیزات کامل، تجربهای مشابه را با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار ارائه میدهد درحالیکه مدل پایه اسکالید با قیمت ۹۰,۲۹۵ دلار فاقد تعلیق پیشرفته، رینگهای بزرگ، سامانهٔ چهارچرخ محرک و بسیاری از فناوریهای جذاب است.
مشخصات فنی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵:
پیشرانه: ۶.۲ لیتری V8
قدرت: ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور: ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک: چهارچرخ
وزن: ۲۷۲۸ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶: ۶.۵ ثانیه
ظرفیت یدک کشی: ۳۶۷۰ کیلوگرم
مصرف سوخت: ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه: ۹۰,۲۹۲ دلار