آنتونیو فیلوسا به عنوان مدیرعامل جدید استلانتیس انتخاب شد. او پیش از این مدیرعامل جیپ بود و جایگزین کارلوس تاوارس می‌شود.

هیئت مدیره استلانتیس با اجماع، فیلوسا را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت خودروسازی انتخاب کرده است. فیلوسا که اهل ایتالیا و شهر ناپل است، از سال ۱۹۹۹ در گروه فیات مشغول به کار بوده و در این سال‌ها مسئولیت‌های کلیدی متعددی را بر عهده داشته است.

فیلوسا در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مدیریت عملیات FCA (فیات و کرایسلر) را در آرژانتین بر عهده داشت و پس از آن به عنوان مدیر ارشد عملیات منطقه آمریکای لاتین منصوب شد. پس از ادغام گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر در سال ۲۰۲۱ که منجر به تشکیل استلانتیس شد، او به عنوان مدیر ارشد عملیات آمریکای جنوبی انتخاب شد و نقش مهمی در تبدیل برزیل به بزرگترین بازار جیپ خارج از ایالات متحده ایفا کرد.

در سال ۲۰۲۳، فیلوسا به عنوان مدیرعامل جهانی جیپ منصوب شد و سال بعد از آن به عنوان مدیر ارشد عملیات قاره آمریکا انتخاب شد. او در این سمت، «تیم کونیسکیس» را متقاعد کرد تا برای هدایت برند رم بازگردد. در اوایل سال ۲۰۲۵، فیلوسا از مدیرعاملی جیپ کناره‌گیری کرد تا راه را برای «باب برودرودر» هموار کند و در فوریه، نقش مدیر ارشد کیفیت را بر عهده گرفت.

فیلوسا ۵۱ ساله، از ۲۳ ژوئن کار خود را به عنوان مدیرعامل استلانتیس آغاز خواهد کرد و در همان روز تیم رهبری جدید را معرفی خواهد کرد. همچنین، در روزهای آینده جلسه‌ای با سهامداران برگزار خواهد شد که طی آن او به طور رسمی به عنوان مدیر اجرایی منصوب خواهد شد.

فیلوسا با چالش‌های بزرگی روبرو است. سود استلانتیس در سال گذشته به شدت کاهش یافته و بسیاری از برندهای این مجموعه با مشکلات جدی مواجه هستند. سهم بازار این شرکت در ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ نزدیک به دو درصد کاهش یافته و کرایسلر در حال حاضر در وضعیت بحرانی قرار دارد. مدیریت ۱۴ برند کار آسانی نیست، به خصوص که نشانه‌های اولیه احیای لانچیا چندان امیدوار کننده نیست.

بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا، فروش دی‌اس، برند لوکس سیتروئن، در چهار ماه نخست سال در اروپا ۲۶.۴ درصد کاهش یافته است. اوپل، فیات و سیتروئن نیز در این منطقه با افت دورقمی مواجه شدند. در مجموع، فروش استلانتیس تا پایان آوریل ۹.۶ درصد کاهش یافته است.

توسط autokhabari.ir