تسلا در حال آزمایش نسخه‌ای به‌روز شده از مدل S پلد است، خودرویی که با تغییرات جزئی در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان دیده شده است. این تغییرات شامل یک اسپلیتر جدید در قسمت جلویی و یک دیفیوزر اصلاح‌شده در عقب می‌شود. به غیر از این تغییرات جزئی و رینگ‌های بزرگ‌تر، طراحی کلی خودرو مشابه مدل ۲۰۲۱ است.

این موضوع برخی از طرفداران را ناامید کرده است، چرا که انتظار داشتند تغییرات بیشتری در این مدل اعمال شود. پیش‌تر معاون مهندسی تسلا وعده داده بود که مدل S و مدل X در سال ۲۰۲۵ «توجه ویژه‌ای» دریافت خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد که این تغییرات بیشتر در حد یک فیس‌لیفت جزئی باشند تا یک بازطراحی کامل.

مدل S پلد زمانی به عنوان سلطان خودروهای الکتریکی پرفورمنس شناخته می‌شد، با تولید ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت از موتورهای سه‌گانه خود. اما اخیراً، مدل‌هایی مانند پورشه تایکان توربو GT و شیائومی SU7 Ultra با پلتفرم‌های جدیدتر و طراحی‌های مدرن‌تر، جایگاه آن را به چالش کشیده‌اند.

اگرچه شتاب فوق‌العاده مدل S همچنان چشمگیر است، اما شاسی قدیمی آن شروع به نشان دادن محدودیت‌های خود کرده است. سیستم تعلیق و ترمزهای آن در پیچ‌های تند و ترمزگیری‌های شدید با مشکل مواجه هستند. مدل S که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، اکنون ۱۳ سال سن دارد.

در حالی که تسلا در طول سال‌ها بسیاری از اجزای این خودرو را به‌روزرسانی کرده است، اما ساختار زیرین و سخت‌افزار دینامیکی آن از بازطراحی عمیقی که در خودروهای الکتریکی پرفورمنس مدرن نیاز است، بی‌بهره مانده است. ویژگی‌هایی مانند سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق تنظیم‌شده برای رانندگی تهاجمی در مدل S وجود ندارند.

با ورود رقبای جدید الکتریکی به بازار، به‌خصوص از چین، رویکرد کند تسلا در بازطراحی خودروها شروع به تأثیرگذاری بر جایگاه آن کرده است. خودروسازان سنتی اکنون مدل‌های خود را سریع‌تر به‌روزرسانی می‌کنند و این موضوع توجیه سبد محصولات قدیمی تسلا را دشوارتر کرده است.

هنوز این امید وجود دارد که تسلا تغییرات عمیق‌تری در زیر مدل S پلد برنامه‌ریزی کرده باشد، اما با توجه به پروتوتایپ دیده شده در نوربرگ‌رینگ، به‌روزرسانی مدل S پلد ۲۰۲۵ ممکن است بیشتر ظاهری باشد. برای شرکتی که زمانی خودروی الکتریکی مدرن را تعریف می‌کرد، این استراتژی در بازاری که به سرعت در حال تغییر است، یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود.

توسط autokhabari.ir