در تاریخ 10 خرداد 1404، ساعت 12:00، خبری در خصوص تغییرات جدید در طراحی داشبورد خودروهای فولکس واگن منتشر شد. بسیاری از طرفداران خودروهای این گروه، از تغییرات گسترده در طراحی داشبورد محصولات فولکس واگن، به ویژه حذف دکمه های فیزیکی و جایگزینی آنها با نمایشگرهای لمسی، اظهار نارضایتی کرده‌اند.

این تغییرات که از اواخر دهه ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد، در راستای دستیابی به ظاهری مینیمالیستی و دیجیتالی‌تر بود، اما حالا به نظر می‌رسد خود فولکس واگن نیز به اشتباه بودن این مسیر پی برده است.

رالف براندشتر، مدیر ارشد گروه فولکس واگن در چین، به تفاوت‌های عمیق بین بازار اروپا و چین اشاره کرده است. او اظهار داشت که مشتریان اروپایی همچنان خواهان کنترل‌های لمسی فیزیکی، دوام طولانی مدت و پویایی رانندگی هستند. در مقابل، خریداران چینی، به ویژه در بخش خودروهای برقی، بیشتر به هوش مصنوعی، قابلیت‌های ارتباطی، کنترل صوتی هوشمند و کابین‌های دیجیتالی علاقه دارند.

فولکس واگن وعده داده است که در نسل‌های بعدی محصولات خود، به سراغ بازطراحی داشبورد خواهد رفت. مدل‌هایی چون گلف GTI و گلف R که اخیراً معرفی شده‌اند، مجدداً از دکمه‌های فیزیکی روی فرمان بهره می‌برند؛ اقدامی که مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته است.

آندریاس میندت، مدیر طراحی فولکس واگن، رویکرد دیجیتالی محض را یک اشتباه دانسته و گفته است که از این پس در تمامی خودروهای تولیدی گروه، پنج عملکرد اصلی شامل تنظیم صدا، سیستم گرمایش برای هر سمت خودرو، تنظیم فن و فلاشرها با دکمه‌های فیزیکی در زیر نمایشگر کنترل خواهند شد.

این تغییرات به سایر مدل‌ها نیز سرایت خواهد کرد. البته افزودن کنترل‌های مجزا و فیزیکی، به معنی افزایش هزینه تولید است که ناگزیر به قیمت نهایی خودروها منتقل خواهد شد. با وجود این، بسیاری از مشتریان حاضرند برای داشتن تجربه کاربری بهتر و راحت‌تر، این هزینه را بپردازند.

توسط autokhabari.ir