کوروت ZR1 جدید با معرفی خود جنجال زیادی به پا کرد و حالا در برابر دو تا از سریعترین سوپراسپرتهای حال حاضر جهان قرار گرفته است. آیا ۱۰۶۴ اسب بخار برای یک خودروی دیفرانسیل عقب بیشازحد زیاد است؟ اگر این خودرو کوروت ZR1 نسل C8 باشد، پاسخ قطعاً خیر است.
جیسون کامیسا از هاگرتی اخیراً فرصت آزمایش این مدل کوروت جنجالی را در برابر نسل قبلی خود و دو سوپراسپرت چهارچرخ محرک هیبریدی ایتالیایی در پیست ویلو اسپرینگز پیدا کرد. همانطور که انتظار میرفت، کوروت ZR1 هر سه رقیب را بهراحتی پشت سر گذاشت.
در یک مسابقه درگ در برابر فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو، کوروت ZR1 توانست فراری را بهراحتی کنار بگذارد، اگرچه در شروع بهاندازه لامبورگینی سریع نبود. فراری SF90 استراداله نتوانست در ۴۰۰ متر به کوروت برسد، اما کوروت حتی از روئلتو با موتور V12 نیز پیشی گرفت.
کوروت ZR1 جدید با تایم ۹.۸ ثانیهای به سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب در ۴۰۰ متر تبدیل شده است که تاکنون توسط تیم هاگرتی آزمایش شده است. بااینحال، پرچمدار خانوادهٔ C8 حتی از این هم میتواند سریعتر باشد زیرا شورلت تایم رسمی ۹.۶ ثانیه را برای ۴۰۰ متر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ۲.۳ ثانیه اعلام کرده است.
حداکثر سرعت این قاتل جدید سوپرکارها هم به ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. همهٔ اینها به لطف نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 حاصل میشود که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از بزرگترین توربوشارژرها در یک خودروی تولیدی بهره میبرد، شاهکاری مهندسی است.