فورد موستانگ Mach-E کوپه با بیش از ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و آیرودینامیک خیرهکننده برای رقابت در پایکس پیک ۲۰۲۵ آماده شده است. رقابت بینالمللی تپه نوردی پایکس پیک از ۲۲ ژوئن برابر با اول تیرماه ۱۴۰۴ آغاز میشود و فورد با دو سلاح مخفی وارد میدان شده است.
رومن دوماس قرار است پشت فرمان یک موستانگ Mach-E دیوانهوار بنشیند. این مدل که سوپر موستانگ Mach-E نام گرفته، شباهت کمی به کراساوور الکتریکی موستانگ دارد. برخلاف Mach-E تولیدی، این یک کوپه کوتاه و خشن است.
تغییرات آیرودینامیکی این خودرو بلافاصله جلبتوجه میکنند. اسپلیتر عظیم جلو، دیفیوزر غولپیکر، کاناردها و بال عقب بزرگ از ویژگیهای بارز آن هستند. این تغییرات باعث تولید ۲۷۷۸ کیلوگرم داونفورس میشوند که از سوپرون ۴.۲ سال ۲۰۲۳ و F-150 لایتنینگ سوپرتراک سال گذشته بیشتر است.
علاوه بر آیرودینامیک، سوپر موستانگ Mach-E جلوپنجره کوچک و بدنه سفارشی دارد. نمای عقب با خطوط عضلانی و منحنیهای روان، ظاهری جذاب دارد. این مدل به نظر کوتاهتر از نسخه جادهای الکتریکی میآید، هرچند فورد هنوز مشخصات دقیق را اعلام نکرده است.
جزئیات پیشرانه هنوز فاش نشده، اما میتوان از F-150 لایتنینگ سوپرتراک سرنخهایی به دست آورد. آن مدل با سه موتور الکتریکی شش فاز، بیش از ۱۶۰۰ اسب بخار تولید میکرد و مجهز به تعلیق سفارشی و سلولهای لیتیوم پلیمر NMC با عملکرد بالا بود.
انتظار میرود سوپر موستانگ Mach-E نیز مشخصات مشابهی داشته باشد. فورد از سال ۱۹۱۶ در پایکس پیک رقابت میکند. در آن سال، یک مدل T در ۲۸ دقیقه و ۳ ثانیه به قله رسید. در مقایسه، سوپرتراک سال گذشته این مسیر را در ۸ دقیقه و ۵۳.۵ ثانیه و سوپرون ۴.۲ در ۸ دقیقه و ۴۷.۶ ثانیه طی کردند.
هرچند این هیولای الکتریکی برای فروش عرضه نمیشود، اما نویدبخش عملکردی بینظیر در این رقابت افسانهای است. جزئیات بیشتر در هفتههای آینده منتشر خواهد شد.