روزنامه چینی جینان تایمز گزارش داد که گروه “کیانچنگ هولدینگز”، که مدیریت فروشگاههای بی وای دی را بر عهده داشت، با مشکلات جدی مواجه شده و بیش از ۱۰۰۰ مصرفکننده را که هنوز به خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش نیاز داشتند، تحت تأثیر قرار داده است.
این روزنامه با اشاره به بازدیدهای خود از فروشگاههای آسیبدیده، اعلام کرد که این فروشگاهها در چهار شهر از جمله جینان و ویفانگ واقع شدهاند.
بر اساس گزارش این روزنامه، شرکت “کیانچنگ” که زمانی گردش مالی سالانه سه میلیارد یوان داشت و ۱۲۰۰ نفر را به استخدام کرده بود، در نامهای که در ۱۷ آوریل منتشر شد، اصلاحات بی وای دی در سیاست نمایندگیهای خود را عامل فشار قابل توجه بر جریان فروش خود معرفی کرد.
افزایش رقابت، فشار زیادی را بر تأمینکنندگان، خودروسازان و نمایندگیها وارد کرده و وضعیت شرکت “کیانچنگ”، استرس فزایندهای را که بازار خودروی چین با آن مواجه است، آشکار میکند.
گزارشها نشان میدهد که نمایندگیهای خودرو به ویژه در برابر تغییر صنعت به سمت فروش مستقیم و کاهش هزینههای مصرفکننده آسیبپذیر بودهاند. شرکت خودروسازی بی وای دی تعداد کمی فروشگاه اختصاصی در چین دارد و بیشتر از نمایندگیها استفاده میکند.