شرکت مدیران خودرو تحویل تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید جدید را آغاز کرده است. این خودرو با نام فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید وارد بازار ایران شده و در حال حاضر در دسترس مشتریان قرار دارد.
فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید همان تیگو ۸ پرو e پلاس است که با تغییراتی در طراحی ظاهری و امکانات وارد بازار ایران شده است. این خودرو با نشان فونیکس عرضه می شود و در حال حاضر دلالان قیمتی حدود ۳.۳ میلیارد تومان را برای آن اعلام می کنند.
نسخه قبلی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید یا همان تیگو ۸ پرو e پلاس گزینه ای کم مصرف روی کاغذ به حساب می آمد، اما بررسی ها نشان داده که این خودرو در جایگاه یک محصول هایبرید، نمی تواند گزینه ای کم مصرف باشد و در هنگام استفاده از این کراس اوور بدون قابلیت پلاگ، می تواند گاهی مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای تمام بنزینی داشته باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا مدیران خودرو و چری ایرادات قبلی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید را در نسخه جدید حل کرده اند یا خیر؟ اما شاهد هستیم که فعلاً این خودرو بدون هیچ رونمایی رسمی راهی نمایشگاه های خرید و فروش خودرو در سراسر کشور شده است.
این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و دو پیشرانه الکتریکی مجهز است و توان از طریق یک جعبه دنده DHT به چرخ های جلوی این کراس اوور مونتاژی می رسد. در صورتی که باتری های این خودرو به طور کامل شارژ باشند، می توان از قدرت ۳۲۶ اسب بخار با گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر استفاده کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۶ ثانیه را ثبت نمود.
با شارژ حدود ۳ تا ۴ ساعت باتری های تیگو ۸ پرو e پلاس با شارژرهای خانگی می توان ۷۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی حرکت کرد. همچنین ظرفیت باتری های این خودرو ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت است که با قابلیت AC ساختار CCS2 شارژ می شود.
در فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید جدید تغییراتی اتفاق افتاده است. بخش هایی از سپر جلو در این خودرو تغییر کرده و کاسه چراغ پیوسته در بخش عقب آن استفاده شده است. همچنین رینگ های خودرو ۱۹ اینچی شده اند. از سویی در بخش کابین با تریم داخلی قهوه ای تیره طرف هستیم و سبک طراحی متفاوت شده است.
کلاستر خودرو مانند فونیکس آریزو ۸ بوده و سبکی خمیده دارد. همچنین کنسول مرکزی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید جدید هم تغییر کرده و سبک دسته دنده و پنل تهویه به طور کل به روز شده است. ترکیب چیدمان اجزا در رودری ها هم متفاوت از نسخه قبلی است. هدآپ دیسپلی و دوربین ثبت وقایع هم به این کراس اوور چینی و مونتاژی اضافه شده است. اما در بخش عقب پنل تهویه مستقل دیگر دیده نمی شود.