فرانچسکو بنیایا، قهرمان سه دوره مسابقات موتور جی‌پی، اخیراً فرصت یافت تا لامبورگینی تمراریو را آزمایش کند و از ویژگی‌های آن به وجد آمد. این آزمایش در پیست ایمولا انجام شد و بنیایا را با توانایی‌های این خودرو آشنا کرد. او از طرفداران پروپاقرص لامبورگینی است و شماره ۶۳ موتور دوکاتی او در مسابقات موتور جی‌پی با سال تأسیس لامبورگینی (۱۹۶۳) هم‌خوانی دارد.

بنیایا پس از آزمایش تمراریو اظهار داشت: “هرگز چنین حسی را تجربه نکرده بودم. رسیدن به ۱۰ هزار دور در دقیقه باورنکردنی است.” او همچنین از رانندگی آسان و ترکیب خیره‌کننده قدرت و کنترل این خودرو تمجید کرد.

تمراریو مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که هیچ ارتباطی با موتور ۴ لیتری TFSI گروه فولکس‌واگن در خودروهای آئودی و پورشه ندارد. سه موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی می‌کنند و مجموع خروجی را به ۹۲۰ اسب بخار قدرت می‌رسانند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

این سوپرکار، دومین خودروی پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی پس از روئلتو و اولین سوپرکار این برند با موتور V8 توئین توربو محسوب می‌شود. تمراریو می‌تواند در ۲.۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت، در ۷.۱ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بنیایا در مورد حس رانندگی تمراریو گفت: “بیشتر شبیه یک موتور تنفس طبیعی با ورودی هوای بهبودیافته است تا یک موتور توربو. این ترکیب خیره‌کننده‌ای است و رانندگی با آن بسیار آسان است.”

لامبورگینی تمراریو با سبک طراحی جدید و گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌سابقه، در آگوست ۲۰۲۴ رونمایی شد. این سوپرکار که جانشین هوراکان شده، سنت نام‌گذاری بر اساس گاوهای مبارز را کنار گذاشته و نام «تمراریو» به معنای «شجاع» در اسپانیایی را برگزیده است؛ نامی که نشان‌دهنده برنامه‌های الکتریکی‌سازی این برند اهل سنت آگاتا است.

موتور V8 تمراریو قدرتی بیشتر از V10 مدل‌های قبلی لامبورگینی تولید می‌کند. قیمت پایه تمراریو از ۲۹۰ هزار دلار شروع می‌شود اما با افزودن آپشن‌ها می‌تواند به ۴۰۰ هزار دلار برسد. این خودرو با شاسی آلومینیومی جدید، آیرودینامیک پیشرفته و پکیج سبک‌وزن آلجریتا که وزن را بیش از ۲۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد، برای رانندگی در پیست و به چالش کشیدن رقبا آماده است.

توسط autokhabari.ir