شرکت جک موتورز در نمایشگاه خودروی خلیج بزرگ ۲۰۲۵ در چین، از پیکاپ هانتر پلاگین هیبرید نسخه استرالیا رونمایی کرد. این رویداد، نخستین نمایش جهانی این وانت پلاگین هیبرید با پیکربندی فرمان راست از سوی این خودروساز چینی به شمار میرود.
این نسخه که بر پایه پلتفرم فعلی و موفق هانتر توسعه یافته، گامی مهم در راستای گسترش حضور جک در بازارهای بینالمللی، با نگاهی ویژه به بازار خودروی استرالیا، محسوب میشود. این مدل اواخر سال جاری میلادی با نام T9 PHEV در استرالیا به فروش خواهد رسید.
پیکاپ هانتر PHEV، سبک طراحی جسورانه و آشنای برادر درونسوز خود را حفظ کرده است که از جمله شاخصههای آن میتوان به چراغهای جلوی دوتکه و جلوپنجره بزرگ مشکیرنگ اشاره کرد.
برای ایجاد تمایز، در مدل پلاگین هیبرید از نشان JAC با جزئیات آبیرنگ استفاده شده و همچنین قلابهای بکسل تزئینی قرمزرنگ از نمای جلو حذف شدهاند که به چهرهای پاکتر و مدرنتر منجر شده است.
جک هانتر PHEV برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران، در دو نسخه با فاصله محوری استاندارد و فاصله محوری کشیدهتر ارائه میشود. مدل استاندارد دارای طولی برابر با ۵۳۳۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۳۱۱۰ میلیمتر است و ظرفیت حمل بار مجازی معادل ۷۱۵ کیلوگرم را ارائه میدهد.
کابین جک هانتر PHEV بهطور کامل برای بازار استرالیا بازآرایی شده و به چیدمان فرمان راست مجهز شده است. استفاده از غربیلک فرمان چهارشاخه جدید، انتخابگر دنده چرخان و صندلیهای پوشیده از چرم با دوخت لوزیشکل، حس و حالی لوکس و ممتاز به فضای داخلی بخشیده است.
قلب تپنده جک هانتر PHEV یک سیستم پلاگین هیبرید پیشرفته است. این سیستم از ترکیب یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۰ کیلووات و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.
این مجموعه، نیروی خود را از طریق یک سیستم چهار چرخ محرک به چرخها منتقل کرده و عملکردی قدرتمند و در عین حال بهینه را برای این پیکاپ به ارمغان میآورد.
با افزایش روزافزون رقابت در سگمنت وانتهای برقیشده، ورود جک با هانتر PHEV به این عرصه، بهویژه در بازاری که عمدتاً تحت سلطه رقبایی مانند گریت وال موتورز در چین قرار دارد، حرکتی قابل توجه است.