هوندا اولین موتورسیکلت الکتریکی خود به نام E-VO را با طراحی کافه ریسر معرفی کرد. این موتورسیکلت حاصل همکاری هوندا با شرکت چینی وویانگ است و در حال حاضر فقط در چین عرضه می‌شود.

E-VO با الهام از سبک کافه ریسر، ظاهری نوستالژیک و مدرن دارد. این موتورسیکلت به چراغ جلوی گرد LED، بدنه‌ای با خطوط مینیمال، آینه‌های انتهای فرمان و صندلی تک‌نفره مجهز است.

شاسی آلومینیومی فورج‌کاری شده و بازوی چرخ عقب آلومینیومی ریخته‌گری‌شده، استحکام و وزن سبک را فراهم می‌کند. رینگ جلوی موتور ۱۶ اینچی و رینگ عقب ۱۴ اینچی است و فاصله ۷۶۵ میلی‌متری از زمین، آن را برای طیف وسیعی از موتورسواران مناسب می‌سازد.

E-VO در دو نسخه با باتری‌های ۴.۱ کیلووات ساعت و ۶.۲ کیلووات ساعت عرضه می‌شود. نسخه ۴.۱ کیلووات ساعت برد ۱۲۰ کیلومتر و نسخه ۶.۲ کیلووات ساعت برد ۱۷۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

موتور الکتریکی نصب شده در وسط، با توان پیوسته ۱۰ اسب بخار و توان اوج ۲۰.۵ اسب بخار، امکان دستیابی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت در ۲.۸ ثانیه، عملکردی مشابه موتورسیکلت‌های بنزینی ۱۵۰ سی‌سی ارائه می‌دهد.

فناوری باتری قابل تعویض هوندا امکان تعویض سریع باتری‌ها را در ایستگاه‌های مخصوص فراهم می‌کند. E-VO با دو صفحه آمپر ۷ اینچی TFT مجهز شده است و از سه حالت رانندگی و ترمزهای دیسکی با ABS دوکاناله بهره می‌برد.

قیمت E-VO در چین حدود ۴,۵۰۰ دلار برای نسخه ۴.۱ کیلووات ساعت و ۵,۱۰۰ دلار برای نسخه ۶.۲ کیلووات ساعت است. این موتورسیکلت در حال حاضر فقط در چین عرضه می‌شود و برنامه‌ای برای عرضه در بازارهای دیگر اعلام نشده است.

توسط autokhabari.ir