شرکت دانگفنگ-نیسان، که یک جوینت ونچر بین دو شرکت دانگفنگ و نیسان است، شاخهای به نام ژنگژو-نیسان دارد که بر روی پیکاپها تمرکز دارد. این شرکت اخیراً پیکاپ جدیدی به نام دانگفنگ نیسان Z9 را با پیشرانههای دیزلی و بنزینی برای عرضه در چین معرفی کرده است. اکنون، نسخه پلاگینهیبریدی این پیکاپ نیز معرفی شده که ویژگیهای قابلتوجه و قیمت مناسبی دارد.
این پیکاپ قرار است تا پایان سال 2025 در چین با نام نیسان فرانتیر پرو نیز عرضه شود. قیمت نیسان Z9 با پیشرانه درونسوز از 119,900 یوان شروع میشود، در حالی که نسخه پلاگینهیبریدی قیمت پایه 21,800 دلاری دارد. نسخههای ردهبالا با باتری بزرگتر و امکانات لوکس تا 219,900 یوان قیمت دارند.
از نظر طراحی، Z9 پلاگینهیبریدی و فرانتیر پرو از نظر ساختاری مشابه هستند، اما از نظر ظاهری با جلوپنجره، سپرها و گرافیک LED متفاوت در جلو و عقب از هم متمایز میشوند. بدنه هر دو خودرو یکسان است و کابین پنجنفره مشابهی دارند.
داخل کابین، Z9 پلاگینهیبریدی با توجه به قیمتش، فراتر از انتظار ظاهر میشود. صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی 12.8 اینچی و صفحه آمپر دیجیتال 10.25 اینچی بهصورت استاندارد ارائه میشوند. در تیپهای بالاتر، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی، صندلیهای چرم ناپا با قابلیت گرمکن، تهویه و ماساژور و سیستم صوتی 12 بلندگویی در دسترس است.
فناوریهای پیشرفته شامل چهار رادار اولتراسونیک، دوربین 360 درجه با حالت «کاپوت شفاف» برای مشاهده زیر شاسی و چهار دوربین HD برای پشتیبانی از سیستم کمکراننده سطح دو است.
از نظر مشخصات فنی، قوای محرکه پلاگینهیبریدی Z9 پلاگینهیبریدی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با 147 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با 212 اسب بخار تشکیل شده است که درمجموع بسته به تیپ، 322 یا 429 اسب بخار و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک طراحیشده برای استفاده هیبریدی به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود.
این پیکاپ دارای سیستم چهارچرخ محرک هوشمند، قفل دیفرانسیل عقب الکترومکانیکی و حالتهای رانندگی هیبرید، تمام الکتریکی، پرفورمنس و برف است. Z9 پلاگینهیبریدی دو گزینه باتری دارد که شامل 17 کیلووات ساعتی با برد الکتریکی 60 کیلومتر و 32.85 کیلووات ساعتی با برد 135 کیلومتر میشود. در حالت هیبریدی، برد کلی تا 1046 کیلومتر گزارش شده است.