جمشید ایمانی با اشاره به افزایش قیمت بسیاری از اقلام مصرفی صنعت خودرو در سال گذشته، اظهار داشت: با وجود این افزایش قیمتها، ما به عنوان مصرفکننده این اقلام، امکان تعدیل قیمت متناسب را نداشتهایم. وی ادامه داد: روند آزمونوخطا در سیاستگذاریها موجب انتقال نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از تولیدکننده به شبکه سودجویان شده است.
ایمانی با بیان اینکه توان نوسازی، بازسازی و تنوعبخشی به محصولات از صنعت خودرو گرفته شده است، گفت: اکنون در نقطهای بحرانی قرار داریم و زیان انباشته شرکت به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به تلاشهای فراوان برای حل مشکلات، اظهار کرد: به نتیجه مشخصی نرسیدیم و ادامه فعالیت در شرایط فعلی، همراه با زیان بیشتر خواهد بود. راهحل قانونی و روشن ما، عرضه خودرو در بورس کالاست.
ایمانی عنوان کرد: مساله عرضه خودرو در بورس کالا بدیهی و روشن است و نیاز به ارایه مدارک جدید ندارد. وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما قیمتگذاری نیست؛ بلکه عدم اجرای بهموقع دستورالعملهاست، افزود: اساس این دستورالعملها به سال ۱۳۸۹ بازمیگردد، در حالیکه امروز شرایط بازار و اقتصاد کشور کاملا متفاوت شده است.
نایبرییس هیاتمدیره ایرانخودرو ادامه داد: ما به دنبال راهحلهای قانونی هستیم و بورس کالا را یک بستر شفاف و کارآمد برای معاملات میدانیم. در این بستر، مصرفکننده بهراحتی دسترسی دارد، دلالی و سوداگری حذف و قیمتها واقعی میشود.
ایمانی با اشاره به عرضههای گذشته ایران خودرو در بورس کالا گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت در بازار ۱۵ درصد کاهش یافت که در صورت ادامه عرضه این روند ادامه می یافت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مزیت اصلی، هدایت منابع بهسمت تولید است. گردش پول، شفافیت مالی، مقابله با پولشویی و وصول حقوق دولتی، همگی در بورس کالا قابل رصد و تضمین است.