محمد اوجانی اعلام کرد که محصول جدید پارس خودرو، پارس نوآ، از بازدهی بالاتری نسبت به تندر ۹۰ برخوردار است. وی افزود که در این خودرو از موتور ارتقا یافته با نام ME16 استفاده شده است. این موتور دارای سیستم VVT، ۱۶ سوپاپ، حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و توان ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر است که عملکردی مناسب و هماهنگ با نیاز این خودرو دارد.

اوجانی دوام بالا و هزینه نگهداری پایین را از دیگر ویژگی‌های این موتور ذکر کرد و اظهار داشت که آزمایش‌های مختلفی که در پارس خودرو روی این موتور انجام شده است، نشان می‌دهد که این موتور با حداقل استهلاک و اختلال در عملکرد، می‌تواند جایگاه مناسبی در سبد محصولات این شرکت پیدا کند.

وی همچنین به گیربکس ۵F۱۸ مورد استفاده در پارس نوآ اشاره کرد و گفت که این گیربکس قبلاً در خودروی شاهین دستی استفاده شده است و در ترکیب با موتور جدید، عملکرد بهتری نسبت به مجموعه موتور و گیربکس تندر ۹۰ دارد.

اوجانی به برخی امکانات رفاهی و ایمنی پارس نوآ نیز اشاره کرد و گفت: فرمان برقی D-TYPE، سیستم کنترل پایداری، مالتی‌مدیای ۷ اینچی با دوربین عقب، تهویه نیمه‌اتوماتیک، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی و صندلی‌های ارگونومیک از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند.

به گفته اوجانی، پارس خودرو با تکیه بر تجربیات سایپا، همکاری‌های بین‌المللی و استانداردهای سخت‌گیرانه کیفی، به دنبال عرضه خودرویی بادوام، مطمئن و رقابتی در بازار داخلی است.

توسط autokhabari.ir