بیوک الکترا E5 مدل 2025، شاسی‌بلند تمام الکتریکی محبوب، با مجموعه‌ای از بهبودهای چشمگیر و برای اولین بار با پلتفرم پیشرفته Ultium 2.0 به میدان بازمی‌گردد.

شرکت بیوک رسماً از نسخه جدید شاسی‌بلند تمام الکتریکی سایز متوسط خود، الکترا E5، رونمایی کرد. این مدل جدید که به‌زودی روانه بازار خواهد شد، با 47 بهبود کلیدی در بخش‌های طراحی، عملکرد، سیستم‌های هوشمند و رفاهی، تجربه‌ای متفاوت را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. مهم‌ترین ویژگی این خودرو، بهره‌مندی از پلتفرم جدید Ultium 2.0 است که قابلیت‌های فنی پیشرفته‌تر و برد حرکتی بیشتری را نوید می‌دهد.

نسخه جدید الکترا E5 از زبان طراحی PURE بیوک پیروی می‌کند که پیش از این در خودروی مفهومی Electra-X به نمایش درآمده بود. در نمای جلو، جلوپنجره کاملاً بسته نه‌تنها چهره‌ای مدرن به خودرو بخشیده، بلکه با بهینه‌سازی جریان هوا، به بهبود آیرودینامیک نیز کمک شایانی کرده است. استفاده از چراغ‌های اصلی دوقسمتی و یک ورودی هوای تیره در سپر، ظاهری اسپرت و جذاب برای این شاسی‌بلند برقی ایجاد کرده است.

نمای جانبی و عقب خودرو شباهت زیادی به نسل فعلی دارد و از المان‌های محبوب در طراحی خودروهای برقی امروزی، مانند دستگیره‌های درِ مخفی و چراغ عقب سرتاسری، بهره می‌برد. در بخش عقب، خطوط تیز، چراغ ترمز سوم سه‌تکه و جزئیات کرومی، ظاهری لوکس و چشم‌نواز به الکترا E5 بخشیده‌اند.

ابعاد و اندازه‌های این خودرو به قرار زیر است:
– طول: 4892 میلی‌متر
– عرض: 1905 میلی‌متر
– ارتفاع: 1684 میلی‌متر
– فاصله بین دو محور: 2954 میلی‌متر

این خودرو بر اساس تیپ، با رینگ‌های 18 اینچی یا 19 اینچی عرضه خواهد شد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های الکترا E5 جدید، تجهیز آن به پلتفرم پیشرفته Ultium 2.0 است. این پلتفرم از معماری ولتاژ بالا پشتیبانی می‌کند و با یک باتری لیتیوم آهن فسفات با قابلیت شارژ فوق سریع همراه شده است. این باتری قدرتمند که حاصل همکاری سایک جنرال موتورز و شرکت معتبر CATL است، یک رکوردشکنی در سرعت شارژ محسوب می‌شود.

به لطف این فناوری پیشرفته، تنها با 10 دقیقه شارژ می‌توان به برد حرکتی بیش از 350 کیلومتر دست یافت. پیش‌بینی می‌شود برد کلی خودرو در حالت شارژ کامل، فراتر از 600 کیلومتر باشد.

بیوک الکترا E5 جدید در نسخه پایه به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 180 کیلووات مجهز شده است.

برای مقایسه، نسخه‌های پیشین این خودرو با باتری‌های مختلف عرضه می‌شدند که بر اساس استاندارد CLTC، به ترتیب بردی معادل 545 و 620 کیلومتر داشتند. گزینه‌های پیشرانه نیز شامل موتورهای مختلف در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل بود.

توسط autokhabari.ir