شرکتی در آفریقای جنوبی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ را به پیکاپی شش چرخ تبدیل کرده و تواناییهای این خودرو را ارتقاء داده است.
هرچند چندین دهه از زمان معرفی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ میگذرد و این خودرو سالها است که در بازارهای بزرگی مثل اروپا و آمریکا عرضه نمیشود، اما این شاسیبلند جانسخت ژاپنی همچنان در کارخانههایی در سه قاره جهان ساخته میشود. همانطور که انتظار میرود، خودرویی با این محبوبیت، حضور گستردهای در بازار افترمارکت مناطق عرضه مدلهای جدید سری ۷۰ دارد. یکی از این شرکتهای فعال در بازار افترمارکت، Ulterio Motiv در آفریقای جنوبی است که تبدیل ۶×۶ را برای لندکروزر ۷۰ پیکاپ ارائه کرده است. این تبدیل نهتنها برای جذابیت ظاهری، بلکه برای افزایش تواناییهای کاربردی طراحی شده است.
درحالیکه اکثر خودروهای ۶×۶ بیشتر به دلیل جذابیت ظاهری ساخته میشوند، این مدل بهطور خاص برای ارتقای ظرفیت بار معرفی شده است. با فرض اینکه پیشرانه قدرت کافی برای جابهجایی وزن اضافی را داشته باشد، محور سوم سطح تماس بیشتری برای توزیع بار فراهم میکند. طبق ادعای Ulterio Motiv، این تبدیل ظرفیت بار را ۲۸۵۰ کیلوگرم افزایش داده و به رقم شگفتانگیز ۶۰۴۰ کیلوگرم رسانده است. البته مشخص نیست که آیا پیشرانه استاندارد کارخانه توانایی کشیدن چنین وزنی را بهویژه در شرایط آفرود دارد یا خیر، اما درهرصورت، این یک ارتقای قابلتوجه است.
تواناییهای آفرود این خودرو نیز با تبدیل به ۶×۶ بهبود یافته است. سیستم ششچرخ محرک از طریق یک دیفرانسیل مستقیم از محور دوم به سوم فعال میشود و یک کلاچ سیستم ۶×۶ را غیرفعال نگه میدارد، مگر زمانی که به کشش اضافی نیاز باشد. در کنار ظرفیت بار و فضای بار چشمگیر، باید اذعان کرد که این خودرو از نظر ظاهری نیز بسیار جذاب است و حتی نسبت به برخی دیگر از تبدیلهای ۶×۶ لندکروزر ۷۰ متمایزتر به نظر میرسد.