برند سیتروئن در حال بررسی امکان احیای مدل افسانهای 2CV است، خودرویی که در دهه ۱۹۴۰ طراحی شد و پس از جنگ جهانی دوم اروپا را به حرکت درآورد. موفقیت رنو در احیای مدلهای ۵ و ۴ باعث شده تا مدیران سیتروئن به فکر بازگشت به گذشته و احیای این خودروی نمادین بیفتند. این تصمیم یکی از بزرگترین چالشهایی است که «ژاویر شاردون»، مدیرعامل جدید سیتروئن با آن مواجه است.
بحثهای سیتروئن حول این سؤال متمرکز است که آیا مفهوم «چهارچرخ و یک چتر» که در اواخر دهه ۱۹۳۰ تعریف شد، هنوز برای خریدارانی که به صفحهنمایشهای دیجیتال عادت کردهاند، به دنبال لوکسگرایی هستند، با موج برقیسازی مواجهاند و در انتخابهای متعدد غرق شدهاند، جذابیت دارد یا خیر.
احیای سیتروئن 2CV چالشهای بیشتری نسبت به احیای رنو ۵ دارد. طراحی 2CV متعلق به پیش از جنگ جهانی دوم است و امروزه منطقی به نظر نمیرسد. همچنین، این خودرو باید استانداردهای ایمنی تصادف را رعایت کند و چراغهای گرد را در لبههای خودرو جای دهد.
در صورت احیا، سیتروئن 2CV جدید احتمالاً از پلتفرم دیفرانسیل جلوی C3 استفاده خواهد کرد که امکان انتخاب پیشرانه الکتریکی خالص یا هیبریدی بنزینی سه سیلندر را فراهم میکند.
هنوز تصمیمی برای احیای سیتروئن 2CV گرفته نشده است، اما اگر سیتروئن جرأت کند و بتواند موفق شود، میتواند راه را برای بازگشت این خودروی نمادین هموار کند.