پژو با معرفی ۲۰۸ GTI به شکل الکتریکی و با شتاب ۵.۷ ثانیه‌ای، نام GTI را احیا کرده و آمادهٔ عرضهٔ اولین هاچ‌بک داغ برقی با این نام شده است.

اکستریم اکستریم

فولکس‌واگن وعده داده تا پایان دهه نشان افسانه‌ای GTI را روی یک خودروی الکتریکی تولیدی قرار دهد اما یکی از بزرگ‌ترین رقبای آن زودتر دست‌به‌کار شده و این رقابت را به نفع خود تمام کرده است. پژو در مسابقه ۲۴ ساعته لمان امسال در فرانسه از E-208 GTI رونمایی کرد و نشان GTI را پس از شش سال غیبت به سبد محصولات خود بازگردانده که این بار برای اولین بار روی یک خودروی الکتریکی قرار گرفته است. مدل معمولی ۲۰۸ با پیشرانه‌های بنزینی درون‌سوز هم تولید می‌شود و پژو اشاره کرده که ممکن است در آینده یک ۲۰۸ GTI با موتور بنزینی هم تولید کند اما در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی نسخه الکتریکی گذاشته است.

پژو ۲۰۸ بر پایه پلتفرم e-CMP استلانتیس ساخته شده که در خودروهایی مانند فیات 600 و آلفارومئو جونیور نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین، جای تعجب نیست که E-208 GTI شباهت‌های زیادی با نسخه‌های داغ الکتریکی این خودروها یعنی آبارث 600e و آلفارومئو جونیور ولوچه، داشته باشد. این خودرو از همان موتور الکتریکی تکی با ۲۸۰ اسب بخار و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. بااین‌حال، پژو ادعا می‌کند که GTI از نظر عملکرد اندکی برتری دارد و در ۵.۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که آلفا و آبارث برای این کار به ۵.۹ ثانیه نیاز دارند.

این باعث می‌شود E-208 GTI سریع‌ترین GTI تاریخ پژو از نظر شتاب باشد هرچند که حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این هاچ‌بک داغ الکتریکی به یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ امکان پیمودن تا ۳۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. سرعت شارژ چندان چشمگیر نیست اما پژو ادعا می‌کند شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. ترمزهای بهتر، بازتنظیم فنرها و کمک‌فنرها، آنتی‌رول بار جدید در عقب، لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مناسب پیست و بازنگری سیستم کمکی فرمان هم از ویژگی‌های فنی نسخهٔ GTI هستند.

کاهش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع تعلیق و افزایش عرض ۵۶ میلی‌متری محور جلو به ۵۶ میلی‌متر و ۲۷ میلی‌متری محور عقب، به E-208 GTI ظاهری جذاب‌تر بخشیده که یادآور ۲۰۵ GTI کلاسیک است. رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی چند دایره‌ای و نشان مرکزی با حروف قرمز GTI، ادای دینی به نشان روی ستون C مدل ۲۰۵ هستند. رنگ قرمز در دهانهٔ گلگیرها، بخش‌های بیرونی جلوپنجره، چراغ‌های جلو و کالیپرهای ترمز چهار پیستونه که دیسک‌های ۳۵۵ میلی‌متری را در برمی‌گیرند، ادامه دارد.

این جشن قرمز در داخل کابین با نورپردازی قرمز و نمایشگرهای دیجیتال، کف‌پوش‌ها و کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز روی داشبورد و صندلی‌های اسپرت با نوار مرکزی قرمز ادامه می‌یابد. پژو E-208 GTI از اواخر امسال با قیمتی در حدود ۳۶ هزار پوند عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

source

توسط autokhabari.ir