سوبارو کراس‌اوور کوچک رکس را با پیشرانهٔ هیبریدی بردافزا معرفی کرده که تنها ۳.۵ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

اکستریم اکستریم

سوبارو برای اولین بار خودرویی با قوای محرکهٔ هیبریدی بردافزا معرفی کرده است. این خودرو بی‌سروصدا در ژاپن معرفی شده اما پیش از آنکه بیش‌ازحد هیجان‌زده شوید، باید بدانید که این مدل کاملاً جدیدی نیست و صرفاً یک پیشرانه جدید برای خودرویی است که شاید بتوان آن را کم‌فروغ‌ترین محصول سوبارو نامید. این سیستم بردافزا برای مدل رکس (Rex) عرضه شده که تنها در بازار ژاپن به فروش می‌رسد. رکس در اصل نسخه‌ای ری‌بج شده از تویوتا رایز و دایهاتسو راکی است که پیش‌ازاین با یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شد.

نسخه به‌روز شده رکس حالا به پیشرانه‌ای مجهز شده که سوبارو آن را e-Smart Hybrid می‌نامد. این سیستم همچنان از یک موتور ۱.۲ لیتری استفاده می‌کند، اما این موتور اکنون برای تأمین انرژی سیستم هیبریدی به کار می‌رود. موتور بنزینی به‌تنهایی ۸۰ اسب بخار و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که یک موتور الکتریکی که نیروی چرخ‌ها را تأمین می‌کند، ۱۰۵ اسب بخار و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. سوبارو هنوز جزئیاتی درباره ظرفیت یا مشخصات پکیج باتری این مدل منتشر نکرده است. بر اساس اعلام سوبارو، این نسخه جدید از رکس مصرف سوختی برابر با ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

یکی از عوامل کلیدی در دستیابی به این مصرف چشمگیر، وزن سبک خودرو است که تنها ۱۰۶۰ کیلوگرم است. سوبارو رکس بردافزا را در دو نسخه G-Hybrid و Z-Hybrid عرضه خواهد کرد. نسخه G-Hybrid به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ اینچی ارائه می‌شود، درحالی‌که نسخه Z-Hybrid از رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۷ اینچی بهره می‌برد. قیمت این مدل از ۲,۰۱۵,۰۰۰ ین (حدود ۱۴,۱۰۰ دلار) آغاز شده و در بالاترین مدل به ۲,۶۰۸,۱۰۰ ین (حدود ۱۸,۲۰۰ دلار) می‌رسد. سوبارو هدف فروش ۲۲۰ دستگاه در ماه را در سراسر ژاپن برای این مدل تعیین کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

source

توسط autokhabari.ir