فراری با خودروی شماره ۸۳ تیم AF کورسه به رانندگی رابرت کوبیتسا، ییفئی یه و فیلیپ هانسون، برای سومین سال پیاپی مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۵ را فتح کرد.

اکستریم اکستریم

فراری برای سومین سال پیاپی مسابقه ۲۴ ساعته لمان را فتح کرد و با خودروی شماره ۸۳ تیم AF کورسه 499P به رانندگی رابرت کوبیتسا، ییفئی یه و فیلیپ هانسون که به پیروزی رسید. در جایگاه دوم، خودروی شماره ۶ پورشه موتوراسپرت پنسکه ۹۶۳ با رانندگی کوین استر، لورنس وانتور و متی کمبل قرار داشت که از رتبه ۲۱ در گرید شروع کرد و با تلاشی شجاعانه به مقام دوم دست یافت. کامل‌کننده جایگاه‌های سکو، خودروی شماره ۵۱ تیم AF کورسه فراری با رانندگی آلساندرو پیر گوییدی، جیمز کالادو و آنتونیو جیوویناتزی بود درحالی‌که خودروی شماره ۵۰ همین تیم هم جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

کلاس هایپرکار

هرچند فراری چهارمین پیروزی خود را در قهرمانی استقامت جهان ۲۰۲۵ کسب کرد اما این بار نوبت تیم AF کورسه بود که به سلطه خودروهای کارخانه‌ای پس از یک مسابقه درخشان پایان دهد. با وجود مشکلات خنک‌کننده، خودروی شماره ۸۳ در طول مسابقه بدون نقص عمل کرد. خودروی شماره ۶ پورشه پنسکه با عملکرد شجاعانه‌ای به مقام دوم رسید و جایگاه سوم و چهارم به دو خودروی کارخانه‌ای شماره ۵۱ و ۵۰ اختصاص یافت که در چند ساعت پایانی مسابقه پیشتاز بودند اما به دلیل زمان از دست رفته ناشی از جریمه‌های قبلی، شانس پیروزی را از دست دادند. در جایگاه پنجم، خودروی شماره ۱۲ تیم جوتا کادیلاک با رانندگی نورمن ناتو، الکس لین و ویل استیونز که از پل پوزیشن شروع کرده بود قرار داشت، درحالی‌که خودروی شماره ۷ تویوتا با رانندگی کاموئی کوبایاشی، نیک دی‌ویرز و مایک کانوی در رتبه ششم به پایان رسید.

تویوتای شماره ۸ تا زمان از دست دادن چرخ توسط ریو هیراکاوا با بیش از چهار ساعت باقی‌مانده، شانس کسب حداقل جایگاه سکو را داشت که او را مجبور به بازگشت به پیت و از دست دادن زمان باارزش کرد. پس از تکمیل تعمیرات، این خودرو دیگر در جمع ۱۰ تیم برتر مزاحمت ایجاد نکرد و درنهایت در رتبه ۱۶ به پایان رسید. مسابقه قوی ب‌ام‌و با کمتر از دو ساعت باقی‌مانده به پایان فروپاشید زیرا هر دو خودروی شماره ۱۵ و ۲۰ با مشکلات فنی مواجه شدند که آن‌ها را مجبور به توقف‌های طولانی در گاراژ کرد. بااین‌حال، هر دو خودرو با شماره ۲۰ در رتبه ۱۸ و شماره ۱۵ در رتبه ۳۲، خط پایان را رد کردند.

کلاس LMP2

بدون شک، هیجان‌انگیزترین نبرد برای پیروزی در کلاس LMP2 بود با تیم شماره ۴۳ اینتر یوروپل که تحت شرایط فوق‌العاده‌ای به پیروزی رسید. در یک ساعت باقی‌مانده به پایان، خودروی اورکا شماره ۴۳ اینتر یوروپل به نظر می‌رسید که پیروزی را قطعی کرده است تا اینکه یللی به دلیل سرعت غیرمجاز در پیت جریمه عبور از پیت دریافت کرد. ناگهان، خودروی اورکا شماره ۴۸ تیم VDS Panis Racing با رانندگی استبان ماسون، فرانک پررا و اولیور گری در کمتر از یک ساعت باقی‌مانده به پایان مسابقه، به صدر رسید؛ اما یللی تسلیم نشد و تنها چند دقیقه پس از اعمال کردن جریمه‌اش، از ماسون که با یک مشکل فنی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، پیشی گرفت تا رهبری را به دست آورد و پیروزی کلاس را کسب کند. کامل‌کننده سکو در این کلاس هم خودروی اورکا شماره ۱۹۹ تیم AO ریسینگ با رانندگی دین کمرون، لوئی دله‌تراز و پی‌جی هایت بود.

کلاس GT3

درنهایت، در کلاس GT3، خودروی شماره ۹۲ منثی ریسینگ پورشه با رانندگی لیته، هاردویک و پرا به‌راحتی به پیروزی رسید. خودروی شماره ۲۱ ویستا AF کورسه فراری با رانندگی سیمونمان، فرانسوا هریو و آلسسیو روورا دوم شد. خودروی شماره ۸۱ تیم TF اسپرت شورلت کوروت با رانندگی تام ون رومپوی، روی آندراده و چارلی ایستوود سوم شد و خودروی شماره ۲۷ تیم Heart of Racing آستون‌مارتین ونتیج که از پل پوزیشن شروع کرده بود و با رانندگی‌ایان جیمز، زکری روبیچون و ماتیادرودی چهارم شد. کامل‌کننده پنج تیم برتر، خودروی شماره ۸۷ آککودس ASP لکسوس RC F با رانندگی خوسه ماریا لوپز، کلمنس اشمید و پترو اومبرائسکو بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

source

توسط autokhabari.ir