مک‌لارن به‌تازگی از یک هایپرکار جدید برای لمان ۲۰۲۷ رونمایی کرده است.  خودروساز بریتانیایی آخرین بار در سال ۱۹۹۵ برنده بزرگ‌ترین رویداد مسابقات استقامت (WEC) شد.

اکستریم اکستریم

حضور مک‌لارن در لمان ۲۴ ساعته ۲۰۲۷، به تنهایی خبر مهمی است اما عرضه‌ی ابرخودروی مسابقه‌ای برای فروش، فراتر از انتظار به نظر می‌رسد.

سال ۲۰۲۵ سی‌امین سالگرد تنها پیروزی مک‌لارن در مسابقه ۲۴ ساعته لمان است. مک‌لارن F1 GTR در سال ۱۹۹۵ نه‌تنها پیروزی کلی را به دست آورد، بلکه نمونه‌های دیگر این خودروی افسانه‌ای در جایگاه‌های سوم، چهارم، پنجم و سیزدهم قرار گرفتند . طبیعی است که مک‌لارن بخواهد عملکرد تاریخی خود را جشن بگیرد.

هایپرکار لمان ۲۰۲۷ مک‌لارن تا دو سال دیگر به سطح اول مسابقات نمی‌رسد و جزئیات آن هنوز مبهم است. این خودروی مسابقه‌ای توسط مک‌لارن و یونایتد اتوسپورت، که زک براون، رئیس تیم فرمول یک مک‌لارن، یکی از مالکان آن است، ارایه خواهد شد و در کلاس LMDh شرکت می‌کند.

برخلاف خودروهای سفارشی‌ LMH، مثل فراری ۴۹۹P که امسال برنده شد، خودروهای LMDh از قطعات مشترک با یکدیگر استفاده می‌کنند. هایپرکار مک‌لارن دارای شاسی مونوکوک فیبر کربن از دالارا (که در کادیلاک V-Series.R و بی‌ام‌و M Hybrid V8 نیز استفاده شده) خواهد بود و از یک موتور V6 توئین‌توربو با فناوری هیبرید قدرت می‌گیرد. قوانین فعلی، خروجی این سیستم را به ۶۶۲ اسب‌بخار محدود کرده‌اند. انتظار می‌رود اطلاعات بیشتری در سال‌های آینده منتشر شود.

رانندگان ثروتمند و علاقه‌مند به خودروهای مسابقه‌ای می‌توانند نسخه‌ای از هایپرکار مک‌لارن را از طریق برنامه جدید Project: Endurance خریداری کنند. مک‌لارن می‌گوید نسخه مشتری «تنها با اندکی تفاوت» نسبت به خودروی واقعی لمان عرضه می‌شود.

مشتریان همچنین به پشت‌صحنه توسعه خودرو تا مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۷ دسترسی خواهند داشت و از یک برنامه دوساله پیست شامل رانندگی بهره‌مند خواهند شد. هزینه این خودرو و برنامه چقدر خواهد بود؟ هنوز مشخص نیست، اما مک‌لارن سابقه‌ی تولید هایپرکارهای چند میلیون دلاری و جذب مشتری نیز دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

source

توسط autokhabari.ir