فورد با سوپر موستانگ Mach-E که ۱۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۳۰ کیلوگرم داون‌فورس داون‌فورس دارد، به دنبال تکرار پیروزی در رقابت پایکس پیک ۲۰۲۵ است.

اکستریم اکستریم

پس از موفقیت‌های سوپرتراک و سوپرون، فورد امسال با یک خودروی الکتریکی دیگر بنام سوپر موستانگ Mach-E به رقابت پایکس پیک می‌رود. سال گذشته، فورد با رانندگی رومن دوماس در پشت فرمان F-150 لایتنینگ سوپرتراک با ۱۴۰۰ اسب بخار، قهرمان پایکس پیک شد. در سال ۲۰۲۳، دوماس با سوپرون که قدرتی مشابه داشت، به مقام دوم رسید. حالا فورد قصد دارد با یک سوپر موستانگ Mach-E که به‌طور اختصاصی برای این رقابت طراحی شده، جایگاه خود را در صدر حفظ کند. فورد ماه گذشته این خودروی الکتریکی را با باله عقب عظیم و کیت بدنه تهاجمی معرفی کرد. حالا جزئیات کامل این هیولای مسابقه‌ای برای پایکس پیک ۲۰۲۵ منتشر شده و به نظر می‌رسد حتی از سوپرتراک و سوپرون قبلی نیز چشمگیرتر باشد.

این Mach-E در مسیر پیشینیان خود در پایکس پیک حرکت می‌کند و با سه موتور الکتریکی که ۱۴۲۱ اسب بخار تولید می‌کنند، اندکی قدرتمندتر از سوپرون و سوپرتراک است که هر دو دقیقاً ۱۴۰۰ اسب بخار داشتند. باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو سه موتور الکتریکی را با ولتاژ ۷۹۹ ولت تغذیه می‌کند و کل سیستم قوای محرکهٔ الکتریکی به طرز شگفت‌انگیزی ۱۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از سال گذشته است. برای اطمینان از انتقال این قدرت عظیم به مسیر ۱۵۶ پیچی پایکس پیک، فورد این Mach-E را به رینگ‌های منیزیمی فورج‌کاری شده و لاستیک‌های پیرلی P-Zero مجهز کرده است.

ترمزهای کربنی سرعت خودرو را کنترل می‌کنند، درحالی‌که کیت آیرودینامیک تهاجمی، ۳۱۳۰ کیلوگرم نیروی داون‌فورس در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و تا ۵۴۴۵ کیلوگرم در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (که البته در پایکس پیک انتظار چنین سرعت‌هایی نمی‌رود) تولید می‌کند. این مقدار داون‌فورس از سوپرتراک با ۲۷۲۲ کیلوگرم و سوپرون با ۱۹۹۶ کیلوگرم بسیار بیشتر است. مارک راشبروک، مدیر جهانی فورد پرفورمنس، می‌گوید:

«ما همچنان مرزهای ممکن با خودروهای الکتریکی را جابه‌جا می‌کنیم. این سوپر موستانگ Mach-E نمایانگر مرحله بعدی در سفر الکتریکی‌سازی ماست، سبک‌تر، چابک‌تر، همچنان قدرتمند و توانمندتر در رقابت‌های ارتفاع بالا.»

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۹ رای

source

توسط autokhabari.ir