مرسدس AMG تصمیم دارد پیشرانه‌های چهار سیلندر پلاگین هیبریدی C63 و GLC63 را کنار بگذارد و به جای آن‌ها از موتورهای شش سیلندر خطی و V8 جدید با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ استفاده کند.

این تصمیم نشان‌دهنده تغییر استراتژیک در خط تولید موتورهای مرسدس AMG است. یک مقام ارشد در مراسم رونمایی از کانسپت GT XX در آلمان اعلام کرد که مدل‌های بنزینی آینده مرسدس AMG از نسخه به‌روزرسانی‌شده موتور شش سیلندر خطی فعلی یا یک موتور V8 کاملاً جدید با میل‌لنگ تخت، مشابه آنچه در GT بلک سریز استفاده شده، بهره خواهند برد.

موتور ۲ لیتری M139 که با یک موتور الکتریکی ترکیب شده و در C63 S E پرفورمنس ۶۸۰ اسب بخار قدرت ترکیبی تولید می‌کند، در سال ۲۰۲۲ معرفی شد اما به دلیل فقدان شخصیت و وزن بیشتر نسبت به مدل قبلی با موتور V8، مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت.

یکی از دلایل اصلی این تغییر استراتژی، هزینه بالای مهندسی موتور چهار سیلندر برای رعایت استانداردهای آلایندگی یورو ۷ است. مرسدس قصد دارد تولید تعدادی از مدل‌های کامپکت مجهز به موتور M139 را متوقف کند و مدل‌هایی مانند SL43 نیز احتمالاً موتور شش سیلندر توربوشارژ جدیدی را جایگزین موتور ۲ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری فعلی خود خواهند کرد.

AMG به استراتژی دوگانه خود پایبند است و قصد دارد دو ستون اصلی داشته باشد؛ ستون الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی رشد خواهد کرد و ستون دوم یعنی موتورهای درون‌سوز هیبریدی نیز باقی خواهد ماند. AMG و مرسدس در حال همکاری برای توسعه یک موتور V8 کاملاً جدید هستند که از استانداردهای آلایندگی آینده پشتیبانی خواهد کرد. همچنان موتورهای شش و هشت سیلندر خواهیم داشت که همگی با سیستم‌های ۴۸ ولتی یا هیبریدی کامل الکتریکی‌سازی خواهند شد.

توسط autokhabari.ir