شرکت جنرال موتورز گامهای بلندی برای پیشتازی در بازار خودروهای برقی برداشته و توجه ویژهای به توسعه نسل بعدی فناوریهای باتری دارد. این شرکت بر فناوریهایی مانند باتریهای حالت جامد، سدیم-یون و آندهای سیلیکونی تمرکز کرده است که نشاندهنده رویکردی بلندمدت برای کاهش هزینهها، افزایش برد خودروها و بهبود عملکرد شارژ است.
جنرال موتورز در حال حاضر روی هفت ترکیب مختلف آند و کاتد، از جمله سلولهای جدید غنی از منگنز و برنامههایی برای افزایش استفاده از آندهای سیلیکونی، کار میکند. آند سیلیکونی میتواند ظرفیت ذخیرهسازی یونهای لیتیوم را افزایش داده و در نتیجه برد و سرعت شارژ خودروها را بهبود بخشد.
یکی دیگر از فناوریهایی که جنرال موتورز به آن توجه دارد، باتری سدیم-یون است. این باتریها در مقایسه با باتریهای لیتیوم-یون تراکم انرژی پایینتری دارند، اما به دلیل فراوانی منابع سدیم، هزینه بسیار کمتری داشته و در شرایط آب و هوایی سرد عملکرد بهتری از خود نشان میدهند.
باتریهای حالت جامد، که برخی آنها را جام مقدس فناوری باتری مینامند، ظرفیت انرژی بسیار بالاتر، شارژ سریعتر و ایمنی بسیار بیشتر نسبت به مدلهای کنونی دارند. جنرال موتورز در حال آزمایش سلولهای بزرگمقیاس آند سیلیکونی برای خودروهای برقی آینده خود است.
حرکت جنرال موتورز به سمت توسعه داخلی فناوریهای باتری، به ویژه تمرکز بر فناوریهای پیشرفته مانند حالت جامد و سدیم-یون، این شرکت را در مسیر تبدیل شدن به یکی از پیشتازان جهانی خودروهای برقی قرار داده است. با راهاندازی مرکز نوآوری والاس و بهرهگیری از مهندسان خبره، جنرال موتورز نهتنها به دنبال کاهش هزینهها است، بلکه قصد دارد تحولی اساسی در تجربه کاربری خودروهای برقی ایجاد کند.