ب ام و تاکید دارد که موتورهای درونسوز ستون فقرات این کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد. این شرکت آلمانی برخلاف بسیاری از خودروسازان دیگر، از همان ابتدا مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و اعلام کرد که تا جایی که امکان دارد به موتورهای درونسوز وفادار باقی خواهد ماند.
مدیرعامل ب ام و، الیور زیپسه، بارها تاکید کرده است که گذار به خودروهای الکتریکی نباید اجباری باشد و مصرفکنندگان باید حق انتخاب بین خودروی بنزینی، دیزلی و برقی را داشته باشند. به گفته او، قیمت بالای خودروهای الکتریکی و زیرساختهای ناکافی شارژ هنوز اجازه نمیدهد چنین تغییری به طور کامل اتفاق بیفتد.
یکی از مدیران ارشد ب ام و در مصاحبهای اعلام کرد که موتور احتراقی پایه اصلی کسب و کار این شرکت است و تأمینکننده مالی آینده آن خواهد بود. این جمله از زبان کلاوس ون مولتکه، مدیر کارخانه اشتایر ب ام و در اتریش بیان شده است؛ جایی که سال گذشته ۱.۲ میلیون موتور در آن تولید شده است.
ب ام و در حال تست سوختی به نام HVO100 است، که از روغن گیاهی هیدروژنهشده ساخته شده و عدد ۱۰۰ به خالص بودن کامل آن اشاره دارد. این شرکت از این سوخت در خودروهای دیزلی ساخت آلمان استفاده کرده و آنها را با همین سوخت برای نمایندگیها ارسال میکند.
مزایای این سوخت پاک شامل کاهش آلایندگی دیاکسیدکربن تا ۹۰ درصد نسبت به گازوئیل معمولی، بهبود عملکرد استارت سرد و مقاومت بیشتر در برابر آلودگیهای میکروبی به دلیل خلوص بالای آن است.
در کنار تمرکز بر آینده موتورهای بنزینی و دیزلی، کارخانه اشتایر اتریش در حال تولید موتورهای برقی نسل ششم برای خانواده جدید نئو کلاس است. تولید اولیه این موتورها برای نسخههای آزمایشی حدود یک سال پیش آغاز شده است.
ب ام و قصد دارد تا پایان دهه جاری، نیمی از فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. این هدف بلندپروازانه به نظر میرسد، چرا که در سال گذشته تنها ۱۷.۴ درصد از کل فروش گروه ب ام و مربوط به خودروهای برقی بود.
آقای ون مولتکه در پاسخ به این سوال که آیا ب ام و تصور میکند اتحادیه اروپا واقعاً فروش خودروهای احتراقی را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد یا خیر، گفته است: «ما قرار نیست پیشبینی کنیم، این کار بیهوده است. وظیفه ما آمادگی برای همه سناریوها و تضمین توانایی تحویل محصولاتمان است.»
در کنار خودروهای برقی، ب ام و همچنان به توسعه نسخههای اسپرت با موتورهای بنزینی ادامه میدهد. برای مثال، نسل جدید M3 با موتور شش سیلندر خطی در حال توسعه است و به احتمال زیاد پیشرانه از نوع هیبریدی خواهد بود. همچنین مدل بزرگتر M5 همچنان از موتور هشت سیلندر V8 بهره میبرد که در ترکیب با سیستم پلاگین هیبریدی، استانداردهای آلایندگی سختگیرانه را پاس میکند.