آئودی RS6، پورشه پانامرا توربو S پلاگینهیبریدی و بامو M5 تورینگ با موتورهای V8 توئین توربو در ۴۰۰ متر به مصاف هم رفتند. کدامیک پیروز میدان است؟
در حال حاضر، قویترین و سریعترین استیشنهای جهان را آلمانیها میسازند. یکی از این خودروها آئودی RS6 پرفورمنس است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. وزن این خودرو ۲۰۷۵ کیلوگرم است.
یکی دیگر از استیشنهای سریع آلمانی، بامو M5 تورینگ است. مهندسان باواریایی این ماشین را به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی مجهز کردهاند که درمجموع ۷۲۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته هرچند M5 قدرت بیشتری از آئودی دارد ولی با وزن ۲۴۷۵، بسیار سنگینتر است.
در این جمع استیشنها اما یک سدان فستبک بنام پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid هم حضور دارد که از دو خودروی قبلی قویتر است. این خودرو نیز به موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که بهتنهایی ۶۰۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما با کمک موتور الکتریکی، مجموعاً ۷۸۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد. پانامرا با وزن ۲۳۶۵ کیلوگرم، بین دو رقیب خود قرار میگیرد.
حالا که با این خودروهای پرفورمنس آشنا شدیم، بیایید ببینیم در پیست درگ کارواو در بریتانیا چه عملکردی داشتند. در دور اول، پورشه زودتر از همه به خط پایان رسید، آئودی دوم شد و بامو در جایگاه آخر قرار گرفت. دور دوم تقریباً تکرار دور اول بود و در تلاش سوم و نهایی، تنها جای آئودی و بامو برای مقامهای دوم و سوم عوض شد. در پایان، پورشه پانامرا توربو S پلاگینهیبریدی مدال طلا را به خانه برد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی کرد. بامو و آئودی که عملکردی بسیار نزدیک داشتند، پس از ۱۱.۴ ثانیه خط پایان را رد کردند.
| خودرو | پیشرانه | قدرت | گشتاور | وزن | قیمت |
| — | — | — | — | — | — |
| آئودی RS6 پرفورمنس | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶۳۰ اسب بخار | ۸۵۰ نیوتن متر | ۲۰۷۵ کیلوگرم | ۱۲۷,۸۹۵ دلار |
| بامو M5 تورینگ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۷۲۷ اسب بخار | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۲۴۷۵ کیلوگرم | ۱۲۳,۲۷۵ دلار |
| پورشه پانامرا توربو S | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۷۸۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۲۳۶۵ کیلوگرم | ۲۲۸,۴۹۵ دلار |