زنوو آرورا، هایپرکاری دانمارکی با موتور V12 و قدرت ۱۸۵۰ اسب بخار، آماده رقابت با بزرگان صنعت خودرو مانند بوگاتی و کونیگ‌زگ است. این خودرو در دو نسخه تور و آگیل از سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

اگرچه زنوو شاید به اندازه بوگاتی یا فراری شناخته شده نباشد، اما هایپرکارهایش از نظر اعداد و ارقام و دیوانگی، با بهترین‌ها رقابت می‌کنند. جدیدترین محصول این شرکت، آرورا نام دارد که برای رقابت با بوگاتی توربیون، فراری F80، هنسی ونوم F5 و کونیگ‌زگ یسکو در بالاترین سطح هایپرکارها طراحی شده است.

آرورا با قدرتمندترین موتور V12 جاده‌ای و سیستم پلاگین‌هیبریدی، اولین خودروی کاملاً جدید زنوو از زمان ST1 در سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود و هم‌اکنون در حال توسعه است تا اواخر ۲۰۲۶ به مشتریان تحویل داده شود. آرورا با ساختار فیبر کربنی، آیرودینامیک رادیکال و وزن خشک ۱۳۰۰ کیلوگرم در سبک‌ترین نسخه، می‌تواند یکی از توانمندترین خودروهای خیابانی تاریخ باشد.

این خودرو برای پوشش هر دو طیف هایپرکارها طراحی شده و در دو نسخه عرضه می‌شود که شامل مدل تور با تمرکز بر راحتی و مدل آگیل برای پیست خواهد بود. هر دو نسخه از یک موتور ۶.۶ لیتری V12 چهار توربو با سیستم هیبریدی استفاده می‌کنند. آگیل با یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری در گیربکس، مجموعاً ۱۴۵۰ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که تور با دو موتور الکتریکی در محور جلو و سامانهٔ چهارچرخ محرک، قدرت ۱۸۵۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد.

زنوو برای آگیل شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه‌ای و برای تور ۲.۳ ثانیه‌ای را هدف قرار داده است. شگفت‌انگیزتر، شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تور است که تنها ۹ ثانیه طول می‌کشد. با قدرت بیشتر و فرم آیرودینامیک‌تر، تور می‌تواند به سرعت نهایی ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که سرعت نهایی آگیل ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت است.

۱۲۵۰ اسب بخار از قدرت کل آرورا توسط موتور بنزینی تأمین می‌شود که آن را به قدرتمندترین V12 خیابانی تبدیل کرده است. این نیروگاه که پشت کابین با ترکیب هات‌وی قرار گرفته، تا ۹,۸۰۰ rpm دور می‌گیرد و از سیستم هیبریدی برای افزایش قدرت و پر کردن شکاف‌های گشتاور استفاده می‌کند.

موتور V12 و همچنین شاسی به‌صورت ماژولار طراحی شده و امکان تولید نسخه‌های V10، V8 یا V6 برای مدل‌های آینده زنوو را فراهم می‌کند. بدنه اسکلتی آرورا ساختار فیبرکربنی زیرین را پنهان کرده و تونل‌های آیرودینامیک جریان هوا را برای تولید نیروی رو به پایین و کاهش مقاومت هدایت می‌کنند.

با توجه به بار آیرودینامیکی بیشتر و وزن کمتر آگیل، این مدل تنظیم متفاوتی برای سیستم تعلیق فعال خود نسبت به تور جاده محور دارد. هر دو نسخه از سیستم ترمز اختصاصی ساخت شرکت آلکن با کالیپرهای مونوبلاک آلومینیومی و دیسک‌های سیلیکون کاربید تقویت‌شده با فیبر کربن استفاده می‌کنند.

تنها ۱۰۰ دستگاه آرورا در مقر زنوو در دانمارک ساخته خواهد شد و تولید بین دو نسخه به‌صورت مساوی تقسیم می‌شود. قیمت هنوز اعلام نشده، اما با توجه به مشخصات فنی، قطعاً در محدوده میلیون دلاری خواهد بود.

توسط autokhabari.ir