لاندو نوریس، راننده تیم مک‌لارن، در مسابقه گرندپری اتریش به مسیر پیروزی بازگشت و پس از یک نبرد تن‌به‌تن هیجان‌انگیز با هم‌تیمی‌اش اسکار پیاستری، موفق به کسب قهرمانی شد. این در حالی بود که مکس وستاپن، رقیب اصلی او در رقابت قهرمانی، در همان دور اول از مسابقه کنار رفت.

نوریس که مسابقه را از پول پوزیشن آغاز کرده بود، در پیچ اول، جلودار شد اما خیلی زود تحت فشار شدید صدرنشین جدول قهرمانی، قرار گرفت. پیاستری چند حمله انجام داد و حتی در مقطعی با قدرت از نوریس عبور کرد، اما این جابه‌جایی خیلی سریع معکوس شد و نوریس دوباره پیش افتاد.

پس از یک لحظه حساس در ترمزگیری پیچ ۴، جایی که پیاستری قفل کرد و نزدیک بود به عقب نوریس برخورد کند، راننده استرالیایی تصمیم گرفت دوره اول تایرهایش را کمی بیشتر ادامه دهد تا در ادامه مسابقه مزیتی به دست آورد.

اگرچه پیاستری در فازهای دوم و سوم مسابقه تایم‌های چشمگیری ثبت کرد، اما نوریس به اندازه کافی سرعت داشت تا صدرنشینی خود را حفظ کند و با عبور از خط پایان، سومین پیروزی فصلش و اولین برد پس از گرندپری موناکو در ماه گذشته را جشن بگیرد.

در غیاب رئیس تیم فراری، فرد واسور، که به دلایل شخصی پیش از مسابقه به خانه بازگشته بود، خودروهای ارتقایافته فراری مسابقه‌ای آرام ولی پربار داشتند و با چارلز لکلرک به سکو رسیدند. لوییس همیلتون نیز به رتبه چهارم دست یافت.

جورج راسل تنها بازمانده مرسدس بود که مسابقه را در رده پنجم به پایان رساند، چرا که هم‌تیمی تازه‌کارش، کیمی آنتونلی، به طرز دراماتیکی در ترمزگیری پیچ ۳ در همان دور اول با مکس وستاپن برخورد کرد و هر دو از مسابقه کنار رفتند.

لیام لاوسون از جایگاه ششم شروع کرد و همان رتبه را تا پایان حفظ کرد تا برای اولین‌بار موفق با کسب امتیاز فرمول یک شود. او جلوتر از فرناندو آلونسو از استون مارتین و بورتولتو از تیم کیک سائوبر، مسابقه را به پایان رساند.

نیکو هاکنبرگ با یک بازگشت قوی از انتهای خط استارت، سومین مسابقه متوالی خود را با امتیاز به پایان رساند و امتیاز دوگانه‌ای برای سائوبر به ارمغان آورد. استبان اوکون نیز با قرار گرفتن در جایگاه دهم، آخرین امتیاز مسابقه را برای هاس کسب کرد.

در جدول رانندگان، اسکار پیاستری استرالیایی در صدر جدول است و فقط هم‌تیمی خود را با ۱۵ امتیاز کمتر، نزدیک خود می‌بیند. مکس وستپن راننده‌ی ردبول، ۶۱ امتیاز با صدر جدول فاصله گرفته و بالاتر از جورج راسل، سوم است. فعلا چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون، رده‌های پنجم و ششم را نگه داشته‌اند.

در جدول تیمی، مکلارن همچنان با اختلاف زیاد از رقبا جلو است و قهرمانی دیگران را غیر ممکن نشان می‌دهد. فراری تقریبا نصف مکلارن امتیاز گرفته و با اختلاف بسیار کم نسبت به مرسدس، دوم است. ردبول ریسینگ، ویلیامز و ریسینگ بولز (تیم فرعی ردبول) رده‌های چهارم تا ششم را مشابه هفته قبل، حفظ کرده‌اند.

توسط autokhabari.ir