ایران خودرو در نظر دارد نسخه فیس لیفت تارا را با دو پیشرانه توربوشارژ و توربو هیبرید و همچنین گیربکس اتوماتیک دنده‌ای با سیستم دبل کلاچ عرضه کند.

حدود ۵ سال از تولید تارا می‌گذرد. این خودرو که فیس‌لیفت پژو ۳۰۱ است، بر پایه پلتفرم بومی‌شده PF1 پژوسیتروئن ساخته شده است. این پلتفرم در خودروهایی مثل پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ نیز به کار رفته است. پس از خروج پژو از ایران به دلیل تحریم‌ها، ایران خودرو پروژه را به تنهایی ادامه داد و در دی ۱۳۹۸ پروژه K132 را تصویب کرد. تارا در بهمن ۱۳۹۸ رونمایی و در تیر ۱۳۹۹ پیش‌فروش شد.

جزئیات رسمی در مورد مشخصات تارا جدید هنوز اعلام نشده است. اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها، مدل توربوشارژ از موتور EFP استفاده می‌کند که نسخه ارتقا یافته ۱۶۵۰ سی‌سی EF7 است و می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این اعداد می‌توانند زمان شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر را ممکن کنند.

در مدل هیبرید، احتمالا از موتور یک لیتر توربو همراه با محرک برقی استفاده خواهد شد. هدف از ساخت تارا هیبرید کاهش مصرف سوخت و بهبود توان پیمایش بدون توقف است و رسیدن به شتاب و قدرت بالا اولویت ایران خودرو نیست. احتمالا ۱۴۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور، قوای محرک تارا هیبرید را تشکیل می‌دهند. میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱۰ ثانیه، برای این خودرو محتمل است.

توسط autokhabari.ir