بانک سپه پس از مشکلات اخیر، خدمات حضوری خود را از سر گرفته است. دکتر پرتوافکنان، عضو هیات مدیره بانک سپه، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد که ارائه خدمات حضوری بانک پس از حمله سایبری به زیرساخت‌های فناوری بانک و وقفه‌ای که در ارائه خدمات ایجاد شده بود، مجددا برقرار شده است.

وی از مشتریان بانک به دلیل صبر و همراهی آنها در این دوره تشکر کرد و اظهار داشت که از ابتدای حمله سایبری، ۱۲ روزه و متعاقب آن، ارائه خدمات‌دهی به مشتریان با وقفه و مشکلاتی مواجه شد. دکتر پرتوافکنان تاکید کرد که عمده خدمات بانکی در حال حاضر در تمامی شعب برقرار است و سایر خدمات نیز طی روزهای آینده برقرار خواهد شد.

عضو هیات مدیره بانک سپه در ادامه گفت که در روزهای اولیه پس از حمله سایبری، دو راهکار در دستور کار قرار گرفت. اولاً، با تأمین نقدینگی شعب سراسر کشور، امکان دریافت وجه مشتریان در شعب به‌صورت موقت فراهم شد. همچنین، با هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، دریافت وجه توسط دستگاه‌های خودپرداز امکان‌پذیر شد.

دکتر پرتوافکنان همچنین اعلام کرد که در این دوره، حقوق و مزایای تمامی حقوق‌بگیرانی که از طریق بانک سپه حقوق دریافت می‌کنند، واریز شده است و وقفه‌ای برای این دسته از مشتریان ایجاد نشده است.

وی از استقرار سامانه بانکداری متمرکز جدید در بانک سپه خبر داد و گفت که این سامانه در چند روز گذشته توسط متخصصان، مدیران و کارمندان بانک مورد آزمون و آزمایش قرار گرفته است. عضو هیات مدیره بانک سپه تاکید کرد که استقرار و پیاده‌سازی سامانه جدید در شرایط عادی حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران، این اقدام بزرگ طی چند روز صورت گرفته است.

دکتر پرتوافکنان در خصوص راه‌اندازی مجدد برخی از خدمات بانک گفت که در حال حاضر به پایداری لازم در رابطه با خدمات کارت، خدمات ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاه‌های POS، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاه‌های IPG رسیده‌اند.

وی اعلام کرد که در تلاشند تا خدمات غیرحضوری بانک طی ۴۸ ساعت آینده برقرار شود و خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانه‌های تسهیلاتی و اعتباری نیز به‌زودی از سر گرفته شود.

عضو هیات مدیره بانک سپه در پایان از مشتریان بانک به دلیل مشکلات ایجاد شده عذرخواهی کرد و از حمایت‌ها و شکیبایی مشتریان در شرایط دشوار حادث‌شده تقدیر و تشکر نمود.

توسط autokhabari.ir