ایران خودرو در ادامه روند ارتقا و به‌روزرسانی محصولات خود، نسخه جدید تارا V4 مجهز به موتور پیشرفته EFP توربوشارژ را در نمایشگاه شیراز به نمایش گذاشت. این موتور با تغییرات فنی عمده نسبت به مدل قبلی، نمایانگر نسل جدیدی از قدرت، کارایی و انطباق با استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت است.

موتور EFP که با عنوان EF7 پلاس نیز شناخته می‌شود، با حجم ۱۶۵۰ سی‌سی و با اعمال تغییراتی در بخش‌های مختلفی مانند میل‌لنگ، میل‌سوپاپ، سرسیلندر، شاتون، رینگ و پیستون، قادر است قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر تولید کند. این مشخصات، تارا را به یکی از قدرتمندترین سدان‌های تولید داخلی تبدیل کرده است.

این نسخه از تارا با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و زمان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن از ۱۳ ثانیه به ۹ ثانیه کاهش یافته است. در حالی که مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش اعلام شده است و در کنار عملکرد قوی، بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز مد نظر قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های مهم این موتور جدید، توانایی آن در گذراندن استانداردهای روز آلایندگی و مصرف سوخت است که نشان‌دهنده رویکرد آینده‌نگرانه ایران خودرو در توسعه قوای محرکه و حرکت به سمت موتورهای کم‌مصرف، پرقدرت و سازگار با محیط‌زیست است.

نسخه جدید تارا V4 علاوه بر پیشرانه، در سایر بخش‌های فنی نیز مورد بازنگری قرار گرفته و با ارتقای مجموعه قوای محرکه، تجربه‌ای متفاوت از رانندگی با سدان‌های تولید داخلی را ارائه می‌دهد.

تارا V4 نه تنها در بخش قوای محرکه، بلکه در حوزه ایمنی، راحتی و امکانات هوشمند نیز ارتقای قابل توجهی را تجربه کرده است. از مهم‌ترین آپشن‌ها و سامانه‌های ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، چراغ روشنایی روز و سامانه روشنایی خودکار چراغ‌ها اشاره کرد.

توسط autokhabari.ir