ایران خودرو در برنامههای جدید خود برای سودآوری، اعلام کرده است که پژو ۲۰۷ جدید با ظاهری متفاوت و گیربکس دوکلاچه به بازار عرضه خواهد شد.
این خودروساز بزرگ ایران و خاورمیانه در دی ماه سال ۱۴۰۴ پس از سالها مدیریت دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد. با تغییر مدیریت، برنامههای توسعه محصول نیز دستخوش تغییراتی شد و پروژههای جدیدی برای ارتقای سطح محصولات و افزایش سهم بازار تعریف شد.
پس از چند ماه از شروع به کار مدیران جدید، برنامه جدید ایران خودرو برای خروج از زیاندهی و سودآوری منتشر شد. در این برنامه، به وضوح اشاره شده است که پژو ۲۰۷ مورد تغییرات جدی قرار خواهد گرفت.
پژو ۲۰۷ یکی از محبوبترین خودروهای بازار ایران است که به دلیل طراحی جذاب، کلاس بدنه و استهلاک معقول، توانسته است نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این خودرو نمونه فیسلیفت شده پژو ۲۰۶ است که در بازار برزیل با نام ۲۰۷ کامپکت شناخته میشود.
### پژو ۲۰۷ جدید با گیربکس دوکلاچه
یکی از برنامههای ایران خودرو ساخت گیربکس دوکلاچه در خطوط تولید داخلی است. در حال حاضر، ایران خودرو در محصولات دنده اتوماتیک خود از گیربکسهای AT ساخت کمپانی چینی DAE استفاده میکند. به نظر میرسد که این خودروساز قصد دارد پژو ۲۰۷ جدید را با گیربکس دوکلاچه به بازار عرضه کند.
در بخش پیشرانه، انتظار میرود که ایران خودرو از موتور TU5P استفاده کند. همچنین احتمال عرضه ۲۰۷ جدید با موتور TU5 اتکینسون نیز وجود دارد، زیرا این موتورها با گیربکسهای دوکلاچه هماهنگی بهتری دارند.
### فیسلیفت پژو ۲۰۷
پژو ۲۰۷ بر مبنای خطوط طراحی پژو در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ طراحی شده است، اما هنوز هم از ظاهری جذاب برخوردار است. ایران خودرو پس از ۱۵ سال از عرضه این محصول، تصمیم به فیسلیفت آن گرفته است. این کار برای ایران خودرو چالشبرانگیز خواهد بود، زیرا طراحی ۲۰۷ در حال حاضر بسیار جذاب است.
همچنین، ایران خودرو برنامه تغییر در طراحی کابین و بروزرسانی آن را نیز آغاز کرده است. طراحی کابین ۲۰۷ به خصوص در بخش داشبورد، پتانسیل بالایی برای بهبود دارد و دست طراحان ایران خودرو را باز گذاشته است.