لادا نیوا اسپرت توربو، با تعلیق ارتقاء یافته و پیشرانه توربوشارژ ۲۸۰ اسب بخاری، برای شرکت در رالی جاده ابریشم آماده شده است. این خودرو از سال ۱۹۷۷ و بدون تغییر قابل توجهی در حال تولید بوده، اما تواناییهای آفرود آن همواره مورد توجه بوده است. نسخه اسپرت توربو با تغییرات عمدهای در عملکرد، شاسی و طراحی برای رقابتهای سخت آماده شده است.
از نظر ظاهری، نیوا اسپرت توربو با گلگیرهای عریضتر و سپرهای فولادی باریکتر متمایز شده است. همچنین، اسنورکل و ورودی هوای سقفی برای بهبود تنفس و خنکسازی در شرایط سخت تعبیه شده است. این خودرو بر روی رینگهای آلیاژی جدید با لاستیکهای آفرود بزرگتر قرار دارد و فاصله محوری آن به ۲,۵۵۰ میلیمتر افزایش یافته است.
در داخل خودرو، هر چیزی غیرضروری حذف شده و کابین با دو صندلی مسابقهای، رول کیج کامل، سیستم ناوبری و مخزن سوخت تقویتشده تجهیز شده است. نیوا اسپرت توربو به موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توئین توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. قدرت این خودرو از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال با دیفرانسیل مرکزی قفلشونده به هر چهار چرخ منتقل میشود.
ارتقاهای شاسی شامل تعلیق مستقل با دو کمکفنر برای هر چرخ و ترمزهای قویتر با دیسکهای ۳۰۲ میلیمتری و کالیپرهای چهار پیستونه است. لادا نیوا اسپرت توربو در رالی راه ابریشم امسال که در روسیه برگزار میشود، شرکت خواهد کرد. این خودرو در کلاس رید اسپرت رقابت خواهد کرد و مسیر رالی بیش از ۵ هزار کیلومتر از زمینهای دشوار را در برمیگیرد.