ایران خودرو در نظر دارد با بهره‌گیری از تکنولوژی روز، گام‌های موثری در راستای پاسخگویی به تغییرات سریع سلیقه مشتریان و افزایش رضایت‌مندی آنها بردارد. در همین راستا، این شرکت نسخه جدیدی از هایما S۵ را با نام S۵ pro ارائه کرده است که در آن بهبودهایی در خودرو ایجاد شده است.

در نسخه جدید هایما S۵ pro، امکانات و تجهیزات و همچنین ویژگی‌های قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت خودرو ارتقا یافته است. تغییرات مطلوب و مورد انتظار مشتریان شامل بهبود در راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت، بهبود در صندلی سرنشین جلو (گرمکن صندلی)، جایگزینی ترمز پارک برقی به جای ترمز دستی (EPB)، اضافه شدن سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، اتوهولد، سنسور نور و باران و فرمان برقی است.

از نظر ظاهری، هایما S۵ Pro تفاوت چندانی با هایما S۵ توربو ندارد و تنها طرح پارچه صندلی‌ها به مدل مخملی و طرح رینگ آلومینیومی خودرو تغییر کرده است.

مشخصات هایما S۵ پرو:

هایما S۵ توربو، خودرویی کراس اوور در کلاس ابعادی C است که با بهره‌گیری از طراحی زیبا، ایمنی و تجهیزات مناسب توانست در زمان عرضه، مشتریان زیادی را به خود علاقه‌مند کند.

نسخه جدید این محصول به نام هایما S۵ Pro ضمن برخورداری از زیبایی، ایمنی و تجهیزات مناسب، همانند رقبای جدید خود دارای آخرین نسل از موتورهای پرقدرت مجهز به توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت (GDI) است و می‌تواند به عنوان محصولی به‌روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

مزایای موتورهای توربوشارژ با پاشش مستقیم GDI:

– افزایش قدرت و شتاب خودرو و استفاده از نسل جدید موتور
– افزایش راندمان و بهره‌وری سوخت
– احتراق کامل‌تر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتورهای توربوشارژ

عملکرد موتورهای توربو شارژ GDI:

سامانه توربو شارژ متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک است. توربین در مسیر گازهای اگزوز و کمپرسور در مسیر هوای ورودی قرار می‌گیرد. برخورد گازهای خروجی با پرده‌های توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در می‌آید.

چرخش کمپرسور در مسیر هوای ورودی موجب می‌شود فشار هوا افزایش یابد و میزان هوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربو شارژ سبب می‌شود ظرفیت پذیرش هوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان هوا، مقدار سوخت بیشتری را می‌توان درون آن تزریق کرد و در نتیجه قدرت موتور افزایش می‌یابد.

نکته دارای اهمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربو شارژ از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا است. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان‌هایی که نیازی به قدرت بالا نمی‌باشد موتور مانند موتورهای معمولی عمل می‌کند و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل می‌شود و توان موتور را افزایش می‌دهد.

در موتورهای نسل جدید که از تکنولوژی سیستم تزریق مستقیم بنزین یا GDI در کنار توربوشارژ استفاده می‌کنند برخلاف موتورهای با سیستم‌های تزریق سوخت چند نقطه‌ای MPFI، بنزین به داخل مانیفولد هوا تزریق نمی‌شود و سوخت به صورت مستقیم به داخل سیلندرها وارد می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود متغیرهایی مانند خام سوزی، کوبش یا گردش مجدد گازهای خروجی تا حد قابل توجهی از بین برود.

عمده‌ترین مزیت موتورهای دارای سیستم تزریق مستقیم بنزین یا GDI را می‌توان در بهینه شدن مصرف سوخت خودرو خلاصه کرد. موتورهای GDI به وسیله کنترل دقیق بر روی میزان و زمان دقیق پاشش یا تزریق بنزین مطابق با شرایط خودرو، ضمن کاهش مصرف سوخت موجب حفظ شتاب بالا در زمان رانندگی افراد می‌شوند.

کاتالوگ هایما اس۵ پرو:

با مطالعه کاتالوگ هایما اس۵ پرو، می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد این خودرو کسب کنید.

توسط autokhabari.ir