بازگشت پیکاپ رم با پیشرانه V8 همی، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است. این خبر در حالی منتشر شد که تنها ۲۴ ساعت پس از اعلام بازگشت این موتور، بیش از ۱۰ هزار سفارش خرید ثبت شده است. این رقم نشان‌دهنده محبوبیت بالای موتور V8 در بین خریداران است.

ماه گذشته، شرکت رم از پیکاپ ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد و از بازگشت موتور افسانه‌ای ۵.۷ لیتری V8 همی خبر داد. مدیرعامل رم، «تیم کونیسکیس»، اعتراف کرد که حذف پیشرانه همی اشتباه بزرگی بوده و به همین دلیل پس از تنها یک سال، این پیشرانه دوباره زیر کاپوت پیکاپ ۱۵۰۰ بازگشت.

موتور ۵.۷ لیتری V8 همی به‌عنوان آپشنی با قیمت ۱,۲۰۰ دلار در اکثر نسخه‌های این پیکاپ عرضه می‌شود و ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام نسبت به موتور پایه ۳.۶ لیتری V6 بهبود قابل‌توجهی دارد، اما در مقایسه با موتور ۳ لیتری هوریکین شش سیلندر خطی توئین توربو که ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، کمی ضعیف‌تر است.

با وجود برتری عددی هوریکین، کونیسکیس توضیح داد که برخی مشتریان رم سیلندرها را می‌شمارند و عاشق V8 هستند. آن‌ها احساس می‌کردند که رم با حذف همی، چیز مهمی را کنار گذاشته و این شرکت نگران بود مشتریان به سمت فورد و جنرال موتورز بروند که هنوز در پیکاپ‌های خود پیشرانه‌های V8 تنفس طبیعی را ارائه می‌کنند.

کونیسکیس افزود که وقتی مشتریان را از دست بدهید، بازگرداندنشان تقریباً غیرممکن است. با توجه به این آمار، برنامه رم برای بازگرداندن همی موفقیتی خیره‌کننده داشته است. با این حال، کونیسکیس هشدار داده که عرضه اولیه ممکن است به دلیل تقاضای بالا کمی با مشکل مواجه شود تا زمانی که تولید به تقاضا برسد.

توسط autokhabari.ir